رشد زیرپوستی بورس

رشد زیرپوستی بورس

بورس تهران که در معاملات روز چهارشنبه روند صعودی خود را بعد از مدتها رکود شدت داد و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شد، در ابتدای هفته جاری اندکی از هیجان خود کاست و مجددا روند محتاطانه ای در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته بر خلاف روز چهارشنبه با افزایش تقاضای شدید برای خرید سهم و همچنین رشد قیمت سهام شرکتها مواجه نشد و با کاهش روند صعودی خود، روند محتاطانه ای در پیش گرفت و به رشد 9 واحدی شاخص رضایت داد.

فعالیت نوسان گیران در بازار سرمایه برای شناسایی سودهای کوتاه مدت و همچنین نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها از یک سو زمینه رشد نسبی شاخص را فراهم کرده و از سوی دیگر نگرانی از تداوم کاهش قیمت های جهانی در کنار برخی ابهامات سیاسی در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران مانع از رشد بیشتر شاخص بورس و قیمت ها شده است.

با این حال اگرچه در معاملات امروز گروه‌های مطرح بورسی با افزایش تقاضای چندانی مواجه نشدند و از شدت روند صعودی بورس کاسته شد، اما با رشد نسبی قیمت برخی سهم‌ها و همچنین شاخص بورس به نظر می رسد بازار سرمایه از روند منفی ماه های گذشته خود اندکی فاصله گرفته و با رشد زیرپوستی خود در حال حرکت کردن به مدار مثبت است.

در بازار امروز شرکتهایی مانند صنایع شیمیایی ایران، مپنا، مخابرات،بانک پاسارگاد و ایران ترانسفو شرکتهایی بودند که باعث رشد 9 واحدی شاخص بورس شدند و در مقابل شرکتهایی مانند تاپیکو، غدیر، فولاد مبارکه، بانک صادرات و نفت و گاز پارسیان از رشد بیشتر شاخص بورس ممانعت کردند.

در بازار امروز شرکتهایی مانند لوله و ماشین سازی ایران، کارخانجات قند قزوین و پارس الکتریک از شرکتهای با تقاضای خرید بودند و تهران شیمی، سیمان اصفهان و سیمان فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز با وجود رشد اندک شاخص بورس، ارزش و حجم معاملات افزایش پیدا کرد به طوری که بیش از 2 هزار و 843 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 265 هزار میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز همچنین معامله بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس قطعی شد و شرکت نفت و گاز پارسیان به عنوان خریدار بلوک 17 درصدی این شرکت که بیش از 2 میلیارد از سهم این شرکت را به قیمت پایه هر سهم 4294 ریال خریده بود با پرداخت 20 درصد وجه نقد معامله نسبت به قطعی کردن آن اقدام کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا