بازنشستگانی که ۳۰ سال حق بیمه داده اند هم بیمه پایه سلامت می‌گیرند؟

بازنشستگانی که ۳۰ سال حق بیمه داده اند هم بیمه پایه سلامت می‌گیرند؟

تسنیم نوشت:

روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با ارسال جوابیه ای به تسنیم، ضمن تأیید اصل خبر منتشر شده در این خبرگزاری، درخواست کرده بازنشستگان این شرکت که ۳۰ سال حق بیمه دریافت کرده اند، از بیمه پایه سلامت استفاده کنند.

به دنبال ایجاد اختلال و قطع بیمه درمانی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، خبرگزاری تسنیم در تاریخ سی ام آذرماه به انتشار خبری با عنوان "بیمه 32 هزار بازنشسته ذوب آهن اصفهان قطع شد" اقدام کرد. روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به درج این خبر واکنش نشان داد و جوابیه ای به شرح ذیل به خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

"پرداخت هزینه های مربوط به بیمه درمان بازنشستگان ذوب آهن به عهده صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد می‌باشد و مجمع عمومی ذوب آهن با توجه به مشکلات این صندوق و جهت رفع بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز، جهت سال جاری، مساعدت هایی با سقف مشخص را با توجه به وضعیت نقدینگی شرکت تعیین نمود که شامل پرداخت‌های مذکور می‌باشد.

بیمه درمان بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هیچ گاه قطع نشده و هم اکنون 30 هزار نفر، مشتمل بر بازنشستگان این شرکت و خانواده آنها که از بیمه خدمات درمانی پایه سلامت بهره‌مند هستند از خدمات این بیمه استفاده می کنند اما حدود 11 هزار نفر مشتمل بر بازنشستگان و خانواده آنها که دفترچه بیمه فولاد را دارند و عمدتاً ساکن تهران هستند، متأسفانه علی رغم تمهیدات صورت گرفته در سال گذشته، دفترچه بیمه سلامت دریافت ننمودند. این بازنشستگان از طریق شرکت شسبد (سلامت،بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین) و همچنین مراکز درمانی طرف قرار داد ذوب آهن خدمات دریافت می‌کنند.

با توجه به شرایط موجود، در پرداخت‌های مذکور تأخیر صورت گرفته و شرکت شسبد یا درمانگاه‌های طرف قرارداد به دلیل این تاخیر حاضر به ارائه خدمات به این دسته از بازنشستگان عزیز نشدند در حالیکه پرداخت‌ها همچنان صورت می‌گیرد و در روزهای اخیر نیز مبالغی به این امر اختصاص داده شد. ضمن اینکه کلیه بازنشستگانی که به بیمارستان شهید مطهری فولاد شهر اصفهان مراجعه می‌نمایند یا از این بیمارستان معرفی نامه می‌گیرند، با مشکلات مذکور مواجه نیستند. لذا توصیه  به همه بازنشستگان گرانقدر ذوب آهن این است که از دفترچه بیمه پایه سلامت استفاده کنند که در این صورت حتی با مراجعه مستقیم به بیمارستان‌های دولتی از خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد. شایان ذکر است پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان عزیزی که عضو صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند طبق قانون به عهده آن صندوق است."

به گزارش تسنیم، همانطور که روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در متن جوابیه مذکور اعلام کرده که "در پرداخت‌های مذکور تأخیر صورت گرفته و شرکت شسبد یا درمانگاه‌های طرف قرارداد به دلیل این تاخیر حاضر به ارائه خدمات به این دسته از بازنشستگان عزیز نشدند"؛ در متن خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم نیز آمده که "شرکت شسبد که تا دو روز پیش خدمات بیمه ای خود را برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان نیز مثل تمامی بازنشستگان صنعت فولاد ارائه می داد، به یکباره خدمات بیمه ای خود را برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان قطع کرده است." قطع شدن خدمات بیمه درمانی با این عبارت که شرکت شسبد حاضر به ارائه خدمات به بازنشستگان نشد، کاملا یک معنی و مفهوم را دارد؛ فقط نکته ای که روابط عمومی ذوب آهن اصفهان اشاره کرده این است که تعداد بیمه هایی که قطع شده درخصوص 11 هزار خانواده بازنشسته این شرکت صدق می کند و نه 32 هزار خانواده بازنشسته و بقیه بازنشستگان بیمه پایه سلامت دریافت کرده اند!

روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان درخواستی عجیب از بازنشستگان این شرکت مطرح کرده است. در بخشی از جوابیه فوق آورده شده "توصیه  به همه بازنشستگان گرانقدر ذوب آهن این است که از دفترچه بیمه پایه سلامت استفاده کنند که در این صورت حتی با مراجعه مستقیم به بیمارستان‌های دولتی از خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد."؛ این پیشنهاد در حالی صورت می گیرد که اساس شکل گیری بیمه پایه سلامت برای تحت پوشش قراردادن کسانی است که هیچگاه حق بیمه ای پرداخت نکرده اند و تاکنون تحت پوشش بیمه ای نبوده اند. اما بازنشستگان ذوب آهن اصفهان که بازنشسته کشوری محسوب شده و 30 سال حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی یا دیگر بیمه های موجود پرداخت کرده اند، آیا در دوران بازنشستگی باید از خدمات درمانی سازمانهایی که حق بیمه برای استفاده از خدماتشان در سالهای بازنشستگی، پرداخت کرده اند بی بهره باشند؟ و همانند کسانی که هیچ حق بیمه ای پرداخت نکرده اند بیمه پایه سلامت دریافت کنند؟

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا