تدوين نقشه راه ICT شرکت مس

تدوين نقشه راه ICT شرکت مس پايگاه خبري معدن نيوز - مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت ملي صنايع مس ايران گفت: در تدوين نقشه راه ICT شرکت ملي مس تمام تلاش اين بوده که همه ظرفيت‌هاي موجود در داخل اين شرکت شناسايي شود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، عليرضا رضايي نسب با بيان اينکه هم‌اکنون در حدود 90 درصد اين برنامه تدوين شده و اميدواريم که تا پايان سال اقدامات اجرايي آن آغاز شود،‌افزود: امروزه هرچه که اطلاعات دقيق‌تر و به‌روزتر باشد مديران تصميمات بهتر و مؤثرتري در خصوص فعاليت‌هاي سازماني مي‌توانند بگيرند.
وي با بيان اينکه همه موارد مربوط به ارتباطات زيرساخت و سيستم‌هاي نرم‌افزاري در حوزه کاري امور فناوري اطلاعات و ارتباطات است، گفت: به منظور بهره‌گيري از يک سيستم جامع اطلاعاتي در سطح کل شرکت ابتدا نياز به ايجاد يک زيرساخت مناسب، کارآمد و امن است که با توجه به جغرافياي پراکنده شرکت از کرمان تا تبريز سعي شده کليه واحدهاي شرکت در سراسر کشور با يکديگر در ارتباط باشند و اين مهم توسط ارتباطات P2P و MPLS با همکاري شرکت مخابرات ايران برقرار شده است و در بعضي موارد هم از بستر اينترنت براي برقراري ارتباط استفاده مي‌شود.
مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت مس تصريح کرد: در حال حاضر در حدود بيش از 80 کيلومتر در محدوده منطقه‌ي کرمان شامل سرچشمه و شهربابک و حدود 60 کيلومتر در منطقه‌ آذربايجان فيبر نوري پياده‌سازي شده و زيرساخت اين مناطق بر اساس فيبرنوري است و ارتباط بين مجتمع‌ها بر اساس شبکه‌هاي ارتباطي که شرکت مخابرات واگذار مي‌کند برقرار است.
وي افزود: در حوزه خط توليد، به دليل اهميت بالاي آن، از شبکه‌هاي ارتباطي اختصاصي، بي‌سيم و پيجينگ نيز استفاده شده است.
رضايي‌نسب در خصوص فعاليت‌هايي که در بخش فناوري اطلاعات انجام مي‌شود گفت: در بخش فناوري اطلاعات شرکت صاحب يک سيستم جامع اطلاعاتي نيست و اين موضوع يکي از دغدغه‌هاي مهم شرکت بوده حتي در يک مقطع زماني سعي داشته است ERP يا سيستم برنامه‌ريزي منابع سازماني را بياورد که به خاطر تحريم‌ها اين اتفاق نيفتاد.
مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت مس افزود: البته در بسياري موارد سيستم‌هاي جايگزين تهيه يا توليد شده است و در واحدهاي مختلف در حال بهره‌برداري است که اين نرم‌افزار‌ها در سطح بانک اطلاعاتي با يکديگر ارتباط دارند. از ميان بيش از 20 نرم‌افزار توليد‌شده مي‌توان به سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات، مديريت کالا، لجستيک و ... اشاره کرد.
وي درباره تغييراتي که در دوره جديد مديريت در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکت مس رخ داد گفت: در دوره جديد با حمايتي که مديريت ارشد شرکت دارند يک رسالتي براي اين واحد تعريف شد و تمام واحدهاي ICT در هم ادغام شدند تا تصميم‌گيري در اين حوزه به‌صورت واحد و متمرکز گرفته شود.
مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت مس افزود: تا پيش‌ازاين ادغام واحدهاي ICT مجزا بودند و به همين خاطر نقاط تصميم‌گيري متفاوت بود و گاهي تصميمات متناقضي گرفته مي‌شد ولي اکنون که اين ادغام صورت گرفته تمام واحدهاي ICT تحت يک مديريت، که مستقيم زير نظر شخص مديرعامل است، کار مي‌کند و اين موضوع نشان‌دهنده اهميت اين واحد در نگاه مديريت ارشد است.
وي افزود: بعد از ادغام اين واحد يکي از مهم‌ترين کارهايي که در دستور کار قرار گرفت تدوين استراتژي و تهيه نقشه راه فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت مس بود تا مشخص شود که چه‌کارهايي بايد در اين حوزه انجام شود.
رضايي نسب تصريح کرد: نقشه راه دقيقاً براي اين تدوين‌ شده است که به ما بگويد اولويت‌ها، نيازها و نحوه‌ي ‌پاسخگويي به نيازهاي اطلاعاتي شرکت مس چيست و نشان بدهد که مس در حوزه ICT بايد چه‌کار کند و چه اقداماتي انجام دهد.
مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت مس افزود: اين استراتژي در قالب کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت طراحي شده است تا به سمت چشم‌اندازي که بايد به آن برسيم گام برداريم.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا