وزیر نیرو خبر داد

پایلوت هوشمندسازی شبکه برق کشور در مشهد کلید خورد

پایلوت هوشمندسازی شبکه برق کشور در مشهد کلید خورد

وزیر نیرو از آغاز اجرای طرح پایلوت هوشمندسازی شبکه برق کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید چیت چیان در نشست مشترک معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت نیرو اظهار داشت: سالانه 35 هزار میلیارد تومان مجموع مابه التفاوت قیمت تمام شده آب و برق با قیمت تکلیفی فروش است؛ به عبارتی سالانه 35 هزار میلیارد تومان دولت به بخش مصرف آب و برق یارانه می دهد که این رقم با میزان پرداخت یارانه نقدی بسیار نزدیک است.

وزیر نیرو با بیان اینکه حجم ذخایر استاتیک منابع زیرزمینی آب ایران 500 میلیارد مترمکعب است، گفت: هر سال 40 میلیارد مترمکعب به عنوان منابع دینامیک به منابع زیرزمینی آب کشور اضافه می شود که ما فقط اجازه استفاده از این 40 میلیارد مترمکعب را داریم اما سالانه 11 میلیاررد مترمکعب بیش از این 40 میلیارد مترمکعب از منابع زیرزمینی برداشت می کنیم که این 11 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت، از منابع استاتیک است.

وی افزود: در طی سالهای گذشته با حفر چاههای غیرمجاز و رشد برداشت از منابع زیرزمینی آب مواجه بوده ایم که این مسئله موجب شده اکنون 110 میلیارد مترمکعب کسری در ذخایر استاتیک زیرزمینی آب داشته باشیم.

چیت چیان با بیان اینکه برنامه ریزی شده طی 20 سال این 110 میلیارد مترمکعب کسری مخازن زیرزمینی جبران شود، گفت: سالانه 5 میلیارد مترمکعب کمتر از منابع دینامیک برداشت خواهیم کرد تا طی 20 سال این 5 مترمکعب در سالها به منابع استاتیک افزوده شوند.

وزیر نیرو از برنامه وزارت نیرو برای هوشمندسازی شبکه برق کشور خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته پایلوت شبکه هوشمند در مشهد آغاز شد به طوری که اکنون مشترکان در محدوده این پایلوت می توانند به صورت لحظه ای میزان مصرف خود را مشاهده کنند و نسبت به پرداخت قبض برق خود هر زمان که بخواهند اقدام کنند و داده های مصرف مشترکان به صورت آنلاین به مراکز اندازه گیری ارسال می شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه تغییر جهتی در دولت یازدهم در مورد سدسازی داشتیم، گفت: تعداد زیادی از طرح های سدسازی را مورد بازنگری قرار دادیم و اجرای 4 سد را متوقف کرده ایم.

وی افزود: تعدادی دیگر از طرح های سدسازی هم اکنون در حال بازنگری هستند و امکان این وجود دارد که برخی از طرح های سدسازی متوقف شوند.

چیت چیان تصریح کرد: بازنگری ها بر روی طرح های سدسازی بسیار واقع بینانه بوده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا