عملیات اجرایی پروژه راهکار یکپارچه جامع سیستم های اطلاعاتی میدکو آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه راهکار یکپارچه جامع سیستم های اطلاعاتی میدکو آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه راهکار یکپارچه جامع سیستم‌های اطلاعاتی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، محصول شرکت فناپ (از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد)، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌پاسارگاد، در مراسم افتتاح این پروژه که در  تاریخ 6 دی 1394 و در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش برگزار شد، مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره بانک‌پاسارگاد، مشاوران، برخی از کارشناسان، مدیران شرکت‌های میدکو و فناپ، حضور داشتند.
 طی این پروژه، نرم‌افزار جامع سازمانی برای کارخانه‌های هلدینگ معدنی میدکو همچون کارخانه تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمس فولاد و ... تولید می‌شود که با پیمانکاری شرکت فناپ و نظارت شرکتPosco ICT  کره جنوبی، در بازه زمانی پنج‌ساله اجرا می‌شود. افزایش 4/2 میلیون تنی تولید سالانه فولاد و یکپارچه‌سازی فرآیندهای سازمانی، از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه راهکار جامع اطلاعاتی میدکو است.
 مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد با بیان اینکه همت والا در میدکو و فناپ باعث بروز چنین رویدادی شده‌است، گفت: توانمندی جوانان ما در نوآوری، خلاقیت و آفرینش پروژ‌ه‌های بزرگ، ستودنی است. به اعتقاد بنده هیچ کاری وجود ندارد که ما نتوانیم انجام دهیم. وی ادامه داد: اصلاح تمامی فرآیندهای تولید نیاز به هوشمندی دارد و در چنین مسیری، بصیرت در مجموعه‌های پیچیده اجتناب‌ناپذیر است.
احمد وادی‌دار،‌ رییس هیأت مدیره شرکت فناپ نیز از این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین قرارداد نرم‌افزاری کشور یاد کرد که می‌تواند زمینه‌ساز تولید سیستم‌های مورد نیاز برای صنایع کشور باشد. وی افزود: شرکت فناپ برای تهیه نرم افزار جامع ERP دست به اقدام بزرگی زد که کمتر از تولید سیستم کربنکینگ پاسارگاد نیست. انشاالله به زودی شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.
 دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ روایتی تاریخی از انعقاد قراردادهای همکاری با شرکت‌های میدکو و Posco ICT برای پیشبرد این پروژه ارایه داد و افزود: پروژه راهکار جامع سازمانی به جز لایه صفر که به موضوع شبکه‌های ابزار دقیق و اتوماسیون اختصاص دارد، تمامی لایه‌های بالادستی تا لایه‌ای که منجر به مدیریت منابع می‌شود را نیز پوشش می‌دهد.
اکرام جعفری، مشاور مدیرعامل میدکو نیز با اشاره به اینکه محصولات میدکو باید در رقابتی جهانی عرضه شود، گفت: هلدینگ معدنی میدکو فعالیت‌های خود را به ایران محدود نکرده، بنابراین باید خودش را به شاخص‌های جهانی نزدیک کند. وی افزود: میدکو به لحاظ سازمانی دارای مجموعه شرکت‌هایی است که باید به‌صورت یکپارچه عمل کنند. بنابراین این هلدینگ مجبور است برای مدیریت چنین مجموعه‌ای از سیستمی یکپارچه استفاده و حلقه کاملی از کسب‌وکار را در تمام بخش‌های خود ایجاد کند. جعفری گفت: ما یک‌سال و نیم ERPها را در ایران بررسی کردیم و دریافتیم که راهکار جامع سازمانی در هیچ‌یک از شرکت‌های فولادی به‌طور کامل تحقق پیدا نکرده است.
به گفته وی، تفاوت‌های زیادی در بخش مقررات خصوصاً مقررات مالی، بین ایران با دیگر کشورها وجود دارد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که برای هلدینگ به ‌طور اختصاصی یک راهکار تولید کنیم.
همچنین علی‌اصغر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو، با اشاره به سرعت تحولات کسب‌وکاری در جهان، گفت: ما داوطلبانه باید به استقبال تغییرات برویم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا