وزارت صنعت از خواب بیدار شد/لبنیات ۶درصد از اول دی گران می‌شود!

وزارت صنعت از خواب بیدار شد/لبنیات ۶درصد از اول دی گران می‌شود!

در حالی ۱۲ روز از دیماه گذشته و مصوبه افزایش ۶درصدی قیمت لبنیات و ۱۰۰ تومانی قیمت خرید شیر خام دو هفته پیش رسانه‌ای شد ولی از سوی متولیان امر اجرایی نشد که امروز وزارت صنعت در خبری بدون اشاره به توقف این مصوبه، از مجوز گرانی ۶درصدی لبنیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصوبه افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات و رشد 100 تومانی قیمت خرید شیر خام بیش از دو هفته است که رسانه ای شده  و تا کنون ده‌ها خبر و گفتگو درباره این مصوبه منتشر شده است. در عین حال متولیان اجرای این مصوبه که کارخانه های لبنی و دامداران هستند، در گفتگوهای متعددی که در دو هفته گذشته در خبرگزاری ها منتشر شده، بر عدم اجرای این مصوبه تاکید کردند.

حال با گذشت 12 روز از توقف مصوبه سازمان حمایت، وزارت صنعت امروز از مصوبه افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات و برخورد با متخلفانی که گران‌تر بفروشند خبر داد، غافل از اینکه کارخانه های لبنی حاضر نیستند همان 6 درصد را هم گران کنند و در مقابل افزایش 100 تومانی قیمت خرید شیر خام را هم عملیاتی نکردند.

در عین حال مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران هم از جلسه فردای این سازمان برای تعیین تکلیف این موضوع خبر داد.

در خبر امروز وزارت صنعت آمده است: "به منظور حمایت از صنعت دامداری کشور و بهبود شرایط این صنعت مقرر شد از تاریخ اول دیماه سال جاری ، کارخانجات لبنی هر کیلو شیرخام را با نرخ 1000 ریال از دامداران افزایش خریداری نمایند. بر اساس این تصمیم که با هماهنگی با کارخانجات لبنی و فعالان صنعت دامداری گرفته شده است،کارخانجات لبنی می توانند قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف از جمله شیر ، ماست و پنیر تولیدی خود را به نسبت قیمتهای  مصوب سال 1393 حدود 6 درصد افزایش  دهند.
قیمت سایر محصولات لبنی براساس مفاد بند (د) مصوبات هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها تابع شرایط عرضه و تقاضا بوده و با رعایت ضوابط  قیمتگذاری هیات تعیین و تثبیت قیمتها و درصدهای سود مصوب راسا از سوی واحدهای تولیدی ، توزیعی و خدماتی انجام می شود.
براساس این طرح ؛ افزایش قیمت بیش از مفاد ابلاغیه مذکور از هیچ واحد تولیدی پذیرفته شده نیست و رسیدگی به شکایات دریافتی مبنی بر افزایش غیرمتعارف  قیمتها از سوی واحدهای لبنی در دستور کار بازرسان ویژه این سازمان قرار دارد.
گفتنی است ؛ با توجه به ابلاغیه ستاد هدفمندسازی یارانه ها از تاریخ 16 تیرماه سال جاری ، تنها 3 قلم کالای پرمصرف فرآورده های لبنی مشمول سیاستهای کنترلی  قیمت می باشد."

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا