اعلام جزئیات تورم بخش معدن در فصل بهار

اعلام جزئیات تورم بخش معدن در فصل بهار

مرکز آمار ایران، جزئیات تورم بخش معدن در بهار امسال را اعلام کرد.

 مرکز آمار ایران گزارش داد: شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل بهار امسال با ۲.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به عدد ۲۱۹.۳ رسید. شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۷ درصد افزایش نشان داده است. کاهش ۲.۸ درصدی شاخص قیمت بخش معدن در فصل مورد بررسی به طور عمده ناشی از افزایش قیمت بخش استخراج کانه های فلزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در بخش استخراج زغال سنگ شاخص قیمت در فصل بهار سال ۱۳۹۴، با افزایش ۰.۶ درصدی نسبت به فصل قبل مواجهه شده و به عدد ۱۹۲.۹ رسید. افزایش مذکور کاملاً تحت تأثیر افزایش قیمت ماده معدنی کنستانتره زغال سنگ پدید آمده است.

بخش استخراج کانه های فلزی

شاخص قیمت در بخش استخارج کانه های فلزی با ۴.۷ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۲۸.۱ رسید. این کاهش تحت تأثیر کاهش ۳.۳ درصدی فعالیت استخراج سنگ های آهنی به وجود آمده است.

در فعالیت استخراج سنگ های آهنی، شاخص قیمت در فصل بهار ۱۳۹۴ به رقم ۳۱۰.۴ رسید که به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان ۳.۳ درصد کاهش نشان داده است. کاهش مدکور به طور عمده ناشی از کاهش قیمت ماده معدنی سنگ آهن است. در بخش استخراج سرب و روی، شاخص قیمت در فصل بهار ۱۳۹۴ با ۱۹.۹ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۱۸۶.۸ رسید. کاهش فوق عمدتاً تحت تأثیر کاهش قیمت ماده معدنی کنسانتره سرب به وجود امده است.

شاخص قیمت در بخش استخراج سنگ طلا، در فصل بهار با ۱۵.۱ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۱۵۷.۵ رسید. این کاهس کاملاً تحت تأثیر کاهش شاخص قیمت ماده معدندی سنگ طلا پدید آمده است.

بخش استخراج سایر معدن

در فصل بهار شاخص قیمت در این بخش با ۳.۹ درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد ۱۹۷.۹ رسید. این افزایش به طور عمده به ترتیب تحت تأثیر افزایش شاخص قیمت استخراج سنگ آهک با ۷.۲ درصد، استخراج سنگ لاشه با ۹.۸ درصد، استخراج سنگ های تزیینی  با ۱.۴ درصد، استخراج شن و ماسه با ۱.۸ درصد و استخراج سنگ گچ با ۵.۳ درصد به وجود آمده است.

در بخش استخراج سنگ اهک شاخص قیمت در فصل بهار سال ۱۳۹۳، به رقم ۲۰۳.۲ رسید و به این ترتیب ۷.۲ درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است. مواد  معدنی سنگ اهک و مارن بع ترتیب با ۷.۹ و ۱۰.۷ درصد رشد نسبت به فصل قبل، بیش ترین تأثیر را بر رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی داشته اند.

شاخص قیمت در بخش استخراج سنگ لاشه در فصل بهار سال ۱۳۹۴ به رقم ۱۸۸.۶ رسید. به این ترتیب ۹.۸ درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است. ماده معدنی سنگ لاشه ساختمانی با ۹.۲ درصد افزایش نسبت به فصل قبل، بیش ترین تأثیر را بر رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی داشته است.

شاخص قیمت در فعالیت استخراج شن و ماسه در فصل بهار سال ۱۳۹۴، به رقم ۲۲۷.۹ رسید که به این ترتیب به میزان ۱.۸ درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است.

برای مشاهده متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا