مبلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی حضور موثر ندارد

مبلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی حضور موثر ندارد

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون با بیان اینکه کیفیت و توانایی تولیدکنندگان این صنعت شایسته توجه است، گفت: متاسفانه علیرغم کیفیت بالا، تولیدات ایرانی در عرصه بین‌المللی حضور موثر ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین سمیع‌زاده در خصوص کیفیت مبلمان تولیدی داخل کشور، گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات ایرانی در حوزه مبلمان منزل، دارای پتانسیل صادراتی هستند و کسانی که از نمایشگاه‌های مرتبط با مبلمان بازدید می‌کنند، متوجه این کیفیت و توانایی تولیدکنندگان ایرانی می‌شوند اما این امر به تنهایی کفایت نمی‌کند و عملا این محصولات در عرصه بین‌المللی حضور موثری ندارند.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون افزود: اگرچه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صنعت مبلمان، از فرصت‌های دوره‌های تحریم به شایستگی استفاده نشده است در حالی که حداقل باید در شرایط پساتحریم، از این فرصت‌های به دست آمده استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط بسیار حساس امروزی که در آستانه آغاز دوران پساتحریم هستیم، نیاز به یک مربع فعال و کارآمد در صنعت کشور وجود دارد که از چهار رکن تشکیل شده و شامل دولت، بنگاه‌های اقتصادی، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها است و بر همین اساس، این چهار رکن باید بتوانند با یک تعامل هدفمند و سیستماتیک، متعهدانه و مسئولانه نسبت به طراحی و تدوین استراتژی‌ها و نیز پیگیری‌های اجرایی اقدام کنند.

به گفته سمیع‌زاده، اگر غیر از این شود، به خصوص در این شرایط که زمان، ارزش خیلی بالائی پیدا کرده و بسیار گران قیمت است، هزینه این فرصت‌های از دست رفته را غیر از بنگاههای اقتصادی مردم می‌پردازند و این چهار رکن باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه برترین‌های مبلمان منزل و دکوراسیون، گفت: این نمایشگاه که از امروز آغاز به کار کرده، در حوزه‌های طراحی، کیفیت، مشتری مداری، حضور برندهای برتر و کیفیت برگزاری توانسته از نهاد ممیزی و گواهی دهنده اروپا همچون یوروسرت،  گواهی‌نامه تعالی کیفیت و برگزاری را اخذ کند که این حرکت می‌تواند سرآغاز خیلی خوب برای سایر برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها باشد که بتوانند با اخذ تائیدیه از نهادهای بین‌المللی آماده رویارویی در حوزه خدمات با رقبای قدرتمند خارجی باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا