۶ پیشنهاد ویژه فولادی همچنان روی میز جهانگیری

۶ پیشنهاد ویژه فولادی همچنان روی میز جهانگیری

گروه صنایع معدنی >فولاد - با گذشت ۲۰ روز از تهیه بسته حمایتی دولت برای صنعت فولاد و ارائه آن به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، تصویب این بسته هنوز در مراحل اداری قرار دارد.

به گزارش ماین نیوز، امسال تشدید رکود، اکثر واحدهای تولیدی را با مشکلات زیاد همراه کرده که در این بین صنعت فولاد نیز تحت تأثیر این مشکلات به سختی فعالیت می کند. این در حالی است که با وجود سه میلیون تن فولاد در انبار کارخانجات در 9 ماه امسال میزان واردات فولاد به 2.7 میلیون تن رسیده است.

مسئولان صنعتی کشور اخیراً برای رهایی این صنعت از مشکلات متعدد اقدام به تهیه بسته حمایتی از صنعت فولاد کرده‌اند.

در این بسته 6 راهکار شامل اعطای جایزه صادراتی، افزایش تعرفه واردات فولاد، فعال کردن حوزه مسکن، تغییر سبک ساخت وساز و مقاوم سازی ساختمان ها، اعطای تسهیلات خرید برای این حوزه نظیر صنعت خودرو و کاهش هزینه های تولید برای بهبود شرایط صنعت فولاد پیشنهاد شده است. اما علیرغم تمام اظهارنظرها مبنی بر اراده دولت برای رفع مشکلات صنعت فولاد، هنوز تصویب این بسته در مراحل اداری قرار داشته و خبری از تصویب آن به گوش نمی رسد.

براساس گفته‌های کرباسیان، پیشنهادات رفع مشکلات واحدهای فولادی با جمع‌بندی تقدیم معاون اول شده و و وی امیدوار است، روال اداری سریع تر طی و آن بخشی که نیازمند مصوبه دولت نیست، ابلاغ شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا