ام خريد تا 50 درصد قيمت مسکن؟

ام خريد تا 50 درصد قيمت مسکن؟
برنامه افزایش وام خريد تا 50 درصد قيمت مسکنمديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: هدف‌گذاري ما پرداخت وام خريد تا 50 درصد قيمت مسکن است.

بنابراعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، علي چگني افزود: به دنبال افزايش زمان بازپرداخت وام مسکن تا  15 و 20 و 30 سال هستيم و اينها برنامه‌هاي بلندمدتي است که در چارچوب بانک توسعه‌اي مسکن اجرا مي‌شود.
 
وي درباره سياست‌هاي کلان اين وزارت در حوزه توسعه وام‌هاي مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازي به دنبال اجراي برنامه‌ها و سياست‌هاي حمايتي بازار مسکن هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضاست.
 
چگني اظهار داشت: براي حمايت از سمت تقاضا و اينکه متقاضيان بتوانند براي خريد خانه تسهيلات دريافت کنند، يکي از راه‌هاي توانمند کردن متقاضيان و افزايش قدرت خريد آنها، کاستن مبلغ اقساط پرداختي است که در هر ماه از سوي متقاضيان به بانک واريز مي‌شود.
 
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه افزايش قدرت خريد تابعي از ثبات اقتصاد کلان کشور است، گفت: ثبات اقتصاد کلان نيز خود تابعي از دو عامل نرخ تورم و رشد اقتصادي است؛ اگر تورم کشور تک‌رقمي شود، مي‌توان مبلغ اقساط را کاهش داد که با کاهش آن، استقبال از وام مسکن هم از سوي مردم افزايش مي‌يابد.
 
وي ادامه داد: يکي ديگر از موضوع هايي که در اقتصاد مسکن تابعي از اقتصاد کلان است، رشد اقتصادي است چون درآمدهاي مردم افزايش مي يابد و با هماهنگ شدن اين دو عامل ("کاهش تورم" و "رشد اقتصادي و افزايش درآمد") قدرت بازپرداخت وام شهروندان هم افزايش مي يابد و مردم بيشتري مي‌توانند وام مسکن دريافت کنند.
 
اين اقتصاددان خاطرنشان کرد : آنچه اهميت دارد طولاني کردن زمان بازپرداخت است.
 
چگني با تأکيد بر اينکه با طولاني شدن زمان بازپرداخت اقساط مسکن، بازار رهني هم شکل مي‌گيرد، بيان کرد: بازار رهني به نوبه خود به تأمين منابع مالي بيشتر بازار مسکن کمک مي کند و چندين برابر زمان فعلي، قدرت وام‌دهي مؤسسات مالي و پولي را افزايش مي‌دهد.
 
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: البته برنامه‌هاي ما در نهايت 30 تا 40 ساله است و نمي‌توانيم وام مسکن با بازپرداخت 60 ساله را برنامه‌ريزي کنيم. الآن بايد به سمت 15 سال و 20 سال حرکت کنيم و در سال‌هاي آينده پرداخت وام مسکن با بازپرداخت 30 و 40 ساله را در دستور کار قرار دهيم. 


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا