اروپا سالی پرتنش را پشت سر گذاشت اما تنش‌ها هنوز پابرجاست

از اروپای 2016 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

از اروپای 2016 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

ایوانا کوتاسووا/گزارشگر

اتحادیه اروپا به شدت از هم گسسته‌است و به نظر می‌رسد در آینده نیز به همین شکل باقی بماند. تنش‌های ژئوپلیتیکی و تهدیدات به نظر پایان‌ناپذیرند. در این بین بحران مهاجرت که منجر به ایجاد چالش‌های سیاسی و اجتماعی شده‌است نیز ادامه دارد.

اکنون اروپا برای سال 2016 امید دارد بتواند دوباره خود را احیا کند. ارزش یورو در برابر دلار کاهش شدیدی داشته‌است. اما اروپا برای سرمایه‌گذاران و گردشگران جذاب شده‌است

اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون با چنین بحران مهاجرتی روبه‌رو نشده بود. بر اساس برآوردهای سازمان ملل حدود 1میلیون نفر از مرزهای مدیترانه عبور کرده‌اند و قدم به خاک اروپا گذاشته‌اند. آن‌ها از جنگ و فقر گریخته‌اند و به کشورهای اروپایی پناه آورده‌اند.

وضعیت امنیت در خاورمیانه هر روز بحرانی‌تر می‌شود و به همین خاطر انتظار می‌رود تعداد مهاجران در سال 2016 افزایش پیدا کند.

بریتانیا قصد دارد هر چه سریع‌تر از اتحادیه اروپا خارج بشود. این مسئله باعث دردسرهایی برای دیوید کمرون صدراعظم بریتانیا شده‌است. این کشور سال 2016 را با مذاکره برای اصلاحات وضعیت خود در اتحادیه اروپا سپری خواهد کرد. احتمالاً تا اواخر سال 2016 رفراندومی برای جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

اواخر سال 2015 با ترس و وحشت فراوانی برای اروپا همراه بود. حمله داعش در فرانسه و کشته شدن بیش از 130نفر مشکلاتی را ایجاد کرد. مقامات هنوز در وضعیت ترس و وحشت قرار دارند. ترس از تروریسم در سال 2016 پابرجا خواهد بود.

روسیه هر روز بیش از پیش خود را از اروپا جدا می‌کند. رابطه روسیه با اروپا از دوران جنگ سرد نیز بدتر شده‌است. از زمانی‌که این کشور نیروهای خود را راهی سوریه کرده‌است این رابطه وخیم‌تر شده‌است. جنگ آن در اوکراین نیز منجر به بروز تحریم‌های شدیدی شده که این کشور را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده‌است.

اکنون اروپا برای سال 2016 امید دارد بتواند دوباره خود را احیا کند. ارزش یورو در برابر دلار کاهش شدیدی داشته‌است. اما اروپا برای سرمایه‌گذاران و گردشگران جذاب شده‌است.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا