دکترای اقتصاد اعلام کرد:

پیش بینی ۳ مشکل بزرگ اقتصاد ایران در سال ۹۵

پیش بینی ۳ مشکل بزرگ اقتصاد ایران در سال ۹۵

یک اقتصاددان پیش بینی کرد ایران در سال ۹۵ با سه مشکل عمده اساسی مواجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالقاسم جمشیدی که دارای مدرک دکترای اقتصاد در زمینه سیستم های مالی و سیستم های پولی از دانشگاه تیلبرگ هلند است به تسنیم گفت: ایران در سال آینده با سه مشکل عمده اقتصادی یعنی ضعف در مدیریت اقتصاد کلان و عدم انسجام فکری در تصمیم گیری های کلان اقتصادی، نبودن الگوی مشخص اقتصادی برای برون رفت از اقتصاد مبتلا به رکود – تورم و کمبود سرمایه و نبودن رشد متداوم منطقی در تشکیل سرمایه و رشد منفی بهره وری از سرمایه و نیروی انسانی ناشی از دخالتهای غیرحرفه ای در اقتصاد مواجه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که سه تحولی که در سال 1395 در اقتصاد کشور اتفاق خواهد افتاد چیست؟ اظهارداشت: این سه تحول احتمالی عبارتند از اجرای توافقنامه برجام که در صورت به کارگیری خرد جمعی می توان از فرصت رکود در اقتصاد جهانی استفاده کرد، انتظارات خوش بینانه جامعه اعم از کارفرمایی و کارگری و در صورت اجرای اقتصاد مقاومتی با یک نگاه و برنامه واحد می توان به عنوان یک تحول بنیادی اقتصاد را نجات داد.

جمشیدی گفت: برآوردهای شاخص های مهم اقتصاد کلان به شرح جدول زیر با در اختیار داشتن اطلاعات آماری سالهای 91 تا 93 برای سال 94 و 95 پیش بینی شده است.


انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا