الحاق ناكارآمدي كه در برنامه ششم پيش بيني شد

الحاق ناكارآمدي كه در برنامه ششم پيش بيني شد

جزئيات لايحه برنامه ششم چندي پيش به هيات دولت رفت تا مورد بررسي مسئولان قرار گرفته و با تصويب مقامات قوه اجرايي كشور به مجلس شوراي اسلامي رود. برجسته‌ترين نكات برنامه ششم توسعه‌اي كشور موضوع انحلال‌ها، ادغام ها و الحاق هاست كه نقدهاي زيادي را در پي داشته است.

اقتصاد ایران آنلاین- رئيس سابق سازمان جنگل‌ها خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه امروز با بحران‌هاي آب، محيط زيست، زمين‌خواري‌هاي گسترده، كوه‌خواري و جنگل خواري مواجه هستيم بايد سازماني توانمند و با تغيير روش‌ها و متدها با اين بحران‌ها مقابله كند، چراكه تجربه نشان داده روش‌هاي گذشته ناكارآمد و ناتوان بوده اند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، جزئيات لايحه برنامه ششم چندي پيش به هيات دولت رفت تا مورد بررسي مسئولان قرار گرفته و با تصويب مقامات قوه اجرايي كشور به مجلس شوراي اسلامي رود. برجسته‌ترين نكات برنامه ششم توسعه‌اي كشور موضوع انحلال‌ها، ادغام ها و الحاق هاست كه نقدهاي زيادي را در پي داشته است.
 
در مورد يكي از اين ادغام‌ها يعني انتزاع سازمان جنگل ها، رماتع و آبخيزداري كشور و الحاق آن به سازمان محيط زيست فرود شريفي رئيس سابق سازمان جنگل‌ها به تابناک اقتصادی گفت: ادغام سازمان جنگل‌ها با سازمان محيط زيست يك اقدام غيركارشناسي است كه ضرر به همراه دارد.
 
او با تاكيد بر اينكه در حال حاضر هر دو سازمان ناكارآمد هستند، توضيح داد: ادغام دو سازمان ناكارآمد نمي‌تواند اثربخش باشد. به اعتقاد او، به جاي ادغام اين دو سازمان بهتر است سازمان جنگل‌ها در زيرمجموعه يك وزارتخانه بازمهندسي شود.
 
رئيس سابق سازمان جنگل‌ها خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه امروز با بحران‌هاي آب، محيط زيست، زمين‌خواري‌هاي گسترده، كوه‌خواري و جنگل خواري مواجه هستيم بايد سازماني توانمند و با تغيير روش‌ها و متدها با اين بحران‌ها مقابله كند، چراكه تجربه نشان داده روش‌هاي گذشته ناكارآمد و ناتوان بوده اند.
 
شريفي اضافه كرد: روش‌هايي كه امروز در سازمان جنگل‌ها مبناي سياست‌گذاري‌هاست، مربوط به 40 سال پيش است و از اين رو بازمهندسي اين روش‌ها امري ضروري است اما اين بازمهندسي با ادغام تنها به مسيري نادرست‌تر هدايت مي شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا