یک کارشناس مسائل اقتصادی؛

شکی در آمار رشد اقتصادی وجود ندارد

شکی در آمار رشد اقتصادی وجود ندارد

کارشناسان اقتصادی ابزاری برای اندازه‌گیری دقیق این رشد ندارند ولی مولفه‌ها بیانگر این است که شیب رشد اقتصادی کشور صعودی است و نباید در این ارتباط شک کرد، گرچه ممکن است در مورد آمار و ارقام آن ابهاماتی وجود دارد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه میزان  تولید ناخالص هر کشور با سه روش محاسبه می‌شود، گفت: طبق آمار اخیری که بانک مرکزی اعلام کرده تولید ناخالص داخلی در کشور در طی شش ماه  اول سال جاری چهار درصد افزایش پیدا کرده که این به نوعی بیانگر رونق اقتصادی در کشور است .
 
سیاوش غیبی پور با بیان مطلب فوق و اشاره به وابستگی اقتصادی کشور به نفت و گاز به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: در دولت جدید سرمایه‌گذاری‌های خوبی در موضوع نفت و گاز صورت گرفت، برخی از پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسید، دولت و بخش خصوصی در این عرصه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دادند که این موضوع در رشد اقتصادی کشور موثر بود.
 
وی دومین عامل موثر در این زمینه را ثبات بازار ارز عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه با ایجاد ثبات در بازار ارز، ارزش پول ملی به مانند چند ماه قبل‌تر از آن تضعیف نشد و قدرت خرید مردم در یک مدار تقریبا ثابت قرار گرفت. 
 

این کارشناس مسائل اقتصادی، همچنین توسعه سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم را یکی دیگر از عوامل رشد اقتصادی عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی بعضا با کمک بخش خصوصی در بخش‌هایی از صنعت کشور سرمایه‌گذاری کردند که این خود در ایجاد رونق اقتصادی موثر بود.

غیبی‌پور با اعتقاد بر اینکه میزان صادرات غیرنفتی به نوعی شناسنامه تولید هر کشوری است، ادامه داد: به هر میزان که صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کند، تولید نیز افزایش می یابد و خوشبختانه در طی ماه های اخیر شاهد افزایش صادرات غیر نفتی کشور بوده ایم.
 

وی همچنین به گسترش بخش خدمات در کشور نیز اشاره کرد و در مورد صحت رقم اعلام شده از سوی بانک مرکزی در ارتباط با رشد اقتصادی کشور گفت: کارشناسان اقتصادی ابزاری برای اندازه‌گیری دقیق این رشد ندارند ولی مولفه‌ها بیانگر این است که شیب رشد اقتصادی کشور صعودی است و نباید در این ارتباط شک کرد، گرچه ممکن است در مورد آمار و ارقام آن ابهاماتی وجود دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا