انجام موفقیت آمیزممیزی آزمایشگاه های فولاد مبارکه

انجام موفقیت آمیزممیزی آزمایشگاه های فولاد مبارکه

دنیای معدن - ممیزی ISO 17025 آزمایشگاههای فولاد مبارکه با همکاری شرکت« تورکاک» با موفقیت انجام شد.

کارشناس شیمیایی و دستگاهی آزمایشگاه فولاد مبارکه از انجام موفقیت آمیزممیزیISO 17025 خبر داد و گفت: آزمایشگاههای شرکت فولاد مبارکه در راستای اجرای مأموریت خود، به عنوان چشمانی باز به منظور مشخص کردن کیفیت مواد اولیه متعدد و محصولات مختلف تولیدی ایفای نقش میکند و در این بین درستی (Accuracy) نتایج آزمایشگاهی دارای اهمیت بسیار بالاست، لذا جهت مدیریت کیفیت نتایج در آزمایشگاه،از استاندارد بین المللی ISO 17025 استفاده میشود.

احمد رضا جعفری افزود: در این استاندارد علاوه بر جنبههای مدیریت کیفیت معمول (بندهای همراستا با ISO 9001)، بندهای متعددی نیز در مدیریت فنی آزمایشگاه وجود دارد که رعایت آنها کیفیت نتایج و بهبود مستمر را در آزمایشگاه تضمین میکند.

کارشناس شیمیایی و دستگاهی آزمایشگاه یادآور شد: سال 2010آزمایشگاههای شرکت فولاد مبارکه توسط شرکت DAKKS آلمان ممیزی شد و امسال با دامنه آزمون وسیعتر که شامل آزمایشگاه سبا نیز میشد، توسط شرکت TURKAK ممیزی انجام پذیرفت.
وی افزود: شرکت تورکاک ترکیه جزء سازمانهای دارای صلاحیت بینالمللی از سازمان جهانی استاندارد (ISO) در ارائه گواهینامه ISO 17025 و از نادر شرکتهایی است که در ایام تحریم، برخی آزمایشگاههای ایرانی را ممیزی نموده و گواهی صادر کرده است.

جعفری در خصوص این ممیزی تصریح نمود: با توجه به لزوم گرایش فولاد مبارکه به محصولات کیفی و نیز صادرات محصولات و در کنار آن سختگیریهای کشورهای مقصد برای صادرات، خصوصاً کشورهای اروپایی، اخذ چنین گواهینامهای لازم میباشد.

وی در ادامه افزود:  پیرو مکاتبات انجام گرفته طی دو سال گذشته با این شرکت و برنامهریزی انجام شده، واحد آزمایشگاهها از 29/09/94 به مدت سه روز بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025 بطور دقیق و مفصل مورد ممیزی شرکت «تورکاک» ترکیه قرار گرفت و به اذعان سرممیز در برخی موارد فراتر از استاندارد ISO 17025 نیز عمل کرده است.

ایشان در پایان این موفقیت ارزنده را به کلیه کارکنان کوشای فولاد مبارکه خصوصاً کارکنان آزمایشگاهها تبریک گفت و از کارکنان تمام واحدهای دیگر از جمله تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی، تضمین کیفیت، آموزش، خرید و روابط عمومی تشکر کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا