سی‌ان‌ان مانی خبر داد

ثروت 70درصد از سرمایه‌گذاران در سال 2015 بر باد رفت

ثروت 70درصد از سرمایه‌گذاران در سال 2015 بر باد رفت

هیتر لانگ/گزارشگر

بالاخره از دست سال 2015 رها شدیم!

مت کافینا از مورنینگ‌استار می‌گوید: «در حالی‌که S&P 500 در سال 2015 در همان وضعیتی بسته می‌شود که باز شده بود اما درآمدها نابود شده‌است.»

بر اساس داده‌های به دست آمده از اوپنفولیو، حدود 70درصد از سرمایه‌گذاران در سال 2015 پول خود را از دست دادند. این اپلیکیشن عملکرد سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کند و با دیگران کاربران مقایسه می‌کند.

بازارهای ایالات متحده امریکا بدترین سال مالی را از زمان بحران بزرگ اقتصادی تا کنون داشته‌اند. بدون شک در سال 2015 پول درآوردن کار بسیار دشواری بود.

مت کافینا از مورنینگ‌استار می‌گوید: «در حالی‌که S&P 500 در سال 2015 در همان وضعیتی بسته می‌شود که باز شده بود اما درآمدها نابود شده‌است.»

افرادی در این سال پولی به دست آوردند یکی از دو کاری را کردند که اغلب سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی به شما توصیه می‌کنند انجام ندهید.

1.آن‌ها پول زیادی را نگه داشتند.

2.یا اینکه ریسک بسیار بالایی کردند.

در سالی که گذشت پول نقد بهترین سرمایه بود. در حقیقت پول نقد پادشاه سرمایه‌ها بود! هر چند به نظر ساده می‌آید اما پول نقد بسیار تأثیرگذار بود.

سرمایه‌گذارانی که سال 2015 را با سود به پایان رساندند پول نقد بسیاری نگه داشته‌اند. اما روش نگه داشتن پول در درازمدت چندان جالب نخواهد بود.

اما استراتژی دیگر این بود که روی حجم بسیار بالایی ریسک و سرمایه‌گذاری کنید. ما در بازار شاهد سهام بالایی از آمازون و نتفلیکس هستیم. این دو شرکت در سال 2015 رقابتی باورنکردنی داشتند. هر چند سهام بالایی ریسک بالایی به شمار می‌آید اما در سال 2015 موفقیت‌آمیز بود.

حتی اپل نیز با وجود اینکه جزو سودده‌ترین شرکت‌ها در سال 2015 بوده‌است، ضررهای کلانی نیز داشته‌است.

به هر حال به نفع سرمایه‌گذاران است که در سال جدید میلادی پیش از‌ برداشتن هر قدم به طور کامل و جامع تحقیق کنند.

یک درس دیگر از سال 2015 می‌خواهید؟ سرمایه‌گذاران مسن نسبت به سرمایه‌گذاران جوان عملکرد بهتری داشتند. شاید بد نباشد به سراغ پدر و مادر و یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود بروید تا در مورد انتخاب سهام تصمیم بگیرید!

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا