مدیرکل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص ۱.۵ میلیارد به طرح توسعه بازارچه میل۷۸/اجرای طرح در سال ۹۵

اختصاص ۱.۵ میلیارد به طرح توسعه بازارچه میل۷۸/اجرای طرح در سال ۹۵

بیرجند- مدیرکل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با اشاره به طرح توسعه بازارچه مرزی میل ۷۸، گفت: در بودجه امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی‌شده است.

محمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح توسعه بازارچه مرزی میل ۷۸ در ۱۵ هکتار، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۱۰ هکتار دیگر به این بازارچه اختصاص داده شده و درمجموع طرح توسعه بازارچه میل ۷۸ در ۲۵ هکتار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های مرزی ردیف ملی نداشته و به‌صورت درآمد هزینه‌های اداره می‌شوند، بیان کرد: در همین راستا مقررشده که هرساله ۶۰ درصد درآمد بازارچه‌ها در قالب اعتبارات عمرانی برگشت داده شود.

اجرای طرح توسعه بازارچه میل ۷۸ نیازمند ۲۷ میلیارد اعتبار

مدیرکل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس بودجه پیشنهادی ما، امسال بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کارهای عمرانی در بازارچه مرزی میل ۷۸ پیش‌بینی‌شده که در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم که به‌زودی اختصاص داده شود.

فخر از آغاز عملیات اجرایی و عمرانی طرح توسعه بازارچه میل ۷۸ از سال آینده خبر داد و افزود: بعد از اختصاص بودجه پیش‌بینی‌شده، از سال آینده طرح‌های عمرانی بر اساس اولویت در قالب طرح توسعه اجرا می‌شود.

به گفته وی درمجموع طرح توسعه بازارچه مرزی میل ۷۸ نیازمند ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مدیرکل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به صادرات بازارچه میل ۷۸ در نه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۳۶ میلیون و ۶۰۳ هزار دلار کالا از  طریق این بازارچه از خراسان جنوبی به کشورهای دیگر صادر شده است.

افزایش ۹۹ درصدی صادرات بازارچه میل ۷۸

فخر با بیان اینکه میزان صادرات استان از این بازارچه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار بوده است، بیان داشت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۹۹ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: صادرات استان از این بازارچه از نظر وزنی نیز ۲۳۲ هزار و ۳۳۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی، میزان صادرات ماده ۱۱۶  بازارچه میل ۷۸ طی ۹ ماه گذشته را ۱۶۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

فخر ادامه داد: در نه ماه سال ۹۳ بالغ‌بر ۱۸۵ میلیون و ۳۷ هزار دلار کالا از استان‌های دیگر از طریق بازارچه میل ۷۸ به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است، عنوان داشت: سه بازارچه مرزی استان از جمله یزدان، میل ۷۳ و دوکوهانه از سال گذشته از طرف کشور افغانستان بسته شده و در حال حاضر صادرات استان تنها از طریق بازارچه میل ۷۸ انجام می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا