عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

ورود وزیر راه به موضوع بندر چمخاله

ورود وزیر راه به موضوع بندر چمخاله

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی شخصا پیگیر رفع مشکل ساخت بندر چمخاله شده است،گفت:عدم اجرای مصوبه دولت در ساخت و تکمیل بندر چمخاله بی‌احترامی به دولت است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد لاهوتی افزود: پس از این ‌که پیگیر حل مشکلات بندر چمخاله شدم دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی از من خواستند که دیگر این موضوع را پیگیری نکنم چراکه خودشان شخصا این موضوع را مدیریت و حل خواهند کرد.

وی با بیان این‌که در این رابطه چند جلسه برگزار شده است، تصریح کرد: با آنکه نگاه‌ وزیر راه به این موضوع مثبت است، اما هنوز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مصوبه دولت را اجرایی نکرده است.

وی با بیان این‌که تاکنون بین80 تا 90 میلیارد تومان برای ساخت بندر چمخاله  هزینه شده است گفت: بندر چمخاله مصوبه دولت دهم و یازدهم را دارد اما  وقتی مجموعه دولتی نمی‌خواهد مصوبه دولت را اجرا کند این بی‌احترامی به دولت است.

وی با بیان این‌که اگر سازمان بنادر منابع  مالی لازم را در اختیار ندارد اعلام کند ادامه داد: این در حالی است که سازمان بنادر و دریانوردی 1000 میلیارد تومان منابع خود را در بانک خوابانده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خطاب به مسوولان سازمان بنادر گفت:شما می‌گویید می‌خواهیم کار ساخت و تکمیل بندر چمخاله را انجام دهید، اما وقتی عملیات ساخت این بندر به  کُندی صورت گیرد چه نفعی عاید شما می‌شود؟

وی با بیان اینکه دزدی از بیت‌المال حتما این نیست که جیب کسی را زد بیان کرد:‌ متاسفانه در کشور ما هیچ وقت از کسانی که به دلیل ناآگاهی به کشور خسارت وارد کرده‌اند،‌سخنی به میان نمی‎آید این در حالی است که هزینه ساخت و تکمیل بندر چمخاله که قرار بود با 100 میلیارد تومان  انجام شود در حال حاضر به  170 میلیارد تومان افزایش یافته است.

لاهوتی با بیان اینکه 70 تا 80 میلیارد تومان  از محل اجرایی نکردن این پروژه به کشور خسارت وارد شده است افزود: این رقم همچنان در حال انباشت است اما جواب‌های این خسارت‎ها را چه کسی باید بدهد؟

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا