مدیرعامل شرکت بورس واوراق بهادار مطرح کرد:

مدیریت ریسک سرمایه گذاران از طریق بازار مشتقه ارزی

مدیریت ریسک سرمایه گذاران از طریق بازار مشتقه ارزی

راه اندازی بازار مشتقه ارزی ابزاری برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است که می تواند به مدیریت ریسک سرمایه گذاران کمک زیادی بکند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از واگذاری سهام لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده نزدیک  خبر داد.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار در این رابطه اظهار داشت: شرکت های مختلفی در بازار سرمایه در حال فعالیت هستند و درآینده نزدیک شاهد عرضه های جدید در بورس خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس لیست واگذاری سهام شرکتهای لیزنگ ملت و پتروشیمی فجر درآینده نزدیک از طریق بورس واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه به علت پائین بودن قیمت ها در بازار شاید عرضه کنندگان هم تمایلی برای عرضه نداشته باشند، اظهارداشت: به هرحال با موافقت سهام داران عمده سهام لیزنگ ملت و پتروشیمی فجر از طریق بورس به متقاضیان عرضه خواهند شد.

وی درباره وضعیت نزولی شاخص و قیمت سهام دریک سال گذشته گفت: قیمت سهام دربازار تعیین می شود ضمن آنکه وضعیت شرکتها و اقتصادکلان کشوردارد هر زمان که وضعیت اقتصاد کلان کشور بهبود یابد ارزش سهام و قیمت آن نیز سیر صعودی خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار درمورد تاثیر راه اندازی بازار مشتقه ارز، اظهارداشت: راه اندازی بازار مشتقه ارزی ابزاری برای جلوگیری از نوسانات بازار ارز است که می تواند ریسک این بازار را کنترل کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی بازار مشتقه ارزی می توان یک ابزار پیش بینی را برای بازار فراهم کرد که کمک مناسبی برای مدیریت ریسک سرمایه گذاران دارد.

 منبع: رویکرد

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا