تحلیلگر ارشد بازار جهانی پیش بینی کرد؛

سقوط طلا به کانال ١٠٠٠دلار در نیمه نخست ٢٠١٦

سقوط طلا به کانال ١٠٠٠دلار در نیمه نخست ٢٠١٦

به گفته اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو؛ بهای اونس در ماه های آینده نیز با افت بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا در شش ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

 

تحلیلگر برجسته ساکسو بانک پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ درصد کاهش داشته است. قیمت این فلز زرد در سال ۲۰۱۴ نیز با افت ۱.۸ درصدی روبرو شده و در سال ۲۰۱۳ نیز بیش از ۲۸ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک تاکید کرد: بی اعتمادی کلی که بر بازار جهانی کالا حاکم است، تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در ماه های گذشته داشته است. هنوز فشار زیادی بر سرمایه گذاران بین المللی وارد می شود تا ذخایر طلای خود را بفروشند.

وی تصریح کرد: به نظر من بهای اونس در ماه های آینده نیز با افت بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا در شش ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. به نظر می رسد که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بتواند به سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس بازگردد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی روند نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد داشت

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا