١٤٥ هیات تجاری در ٩ ماه راهی ایران شدند/ سهم کدام کشورها در سفر به ایران بیشتر است؟

١٤٥ هیات تجاری در ٩ ماه راهی ایران شدند/ سهم کدام کشورها در سفر به ایران بیشتر است؟

در ٩ ماهه سال ١٣٩٤، ١٤٥ هیات تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری با سه هزار و ٧٦٣ نفر از ٤٨ کشور به ایران سفر کردند.

به گزارش نامه نیوز، ميرابوطالب بدري، معاون امور بازاريابي و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت ايران اعلام كرد: از اين ميان، ٧١ هيات با دو هزار و ٦٤٠ نفر از قاره‌هاي اروپا و امريكا، ٤١ هيات با ٧٠٢ نفر از آسيا و اقيانوسيه و ٣٤ هيات با ٤٢١ نفر از كشورهاي عربي و آفريقايي وارد ايران شدند.

وي گفت: در اين مدت بيشترين آمار سفر به كشورمان را آلمان‌ها با اعزام ١٢ هيات به خود اختصاص دادند و پس از اين كشور، عراق با اعزام ١١ هيات، ژاپن هشت هيات، چين هفت هيات، لبنان و عمان هركدام شش هيات، ايتاليا، تركيه، صربستان و ونزوئلا هر كدام پنج هيات، انگلستان، آفريقاي جنوبي، قزاقستان و هندوستان هركدام با چهار هيات، روسيه، هلند، اندونزي، برزيل، كره جنوبي، لهستان، تايلند و جمهوري چك هر كدام با سه هيات، پاكستان، سوييس، فرانسه، مجارستان، آذربايجان و تونس هر كدام با دو هيات، بلژيك، بنگلادش، سريلانكا، سوئد، كرواسي، كنيا، گينه استوايي، ليتواني، مالزي، نيوزلند، نيجر، نروژ، ارمنستان، افغانستان، الجزاير، اتريش، اوكراين، اوگاندا و اسپانيا هر كدام با يك هيات در جايگاه بعدي قرار دارند.

بدري در ادامه به تعداد و سطح اعضاي هيات‌هاي اعزامي به ايران نيز اشاره كرد و گفت: ايتاليا آذرماه سال جاري با اعزام ٣٦٠ نفر به رياست معاون وزير توسعه اقتصادي خود بزرگ‌ترين هيات تجاري خارجي بود كه در ٩ ماهه سال ٩٤ وارد ايران شد. پس از اين كشور، اتريش به رياست رييس‌جمهوري خود و هياتي ٣٠٠ نفره، روسيه با وزير صنايع و هياتي ١٥٠ نفره، آفريقاي جنوبي با رييس‌جمهور و هياتي ١٥٠ نفره، مجارستان با نخست‌وزير و هيات ١٣٠ نفر، لهستان با معاون وزير خارجه و هيات ١٠٠ نفره در ارديبهشت ماه و همچنين با وزير اقتصاد و هيات ١١٠ نفره در مهرماه و آلمان با روساي اتاق ايالت‌هاي بادن رتنبرگ، بايرن و هستن و هياتي ١٠٠نفره در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند.

مهر  ، پرترددترين ماه

بدري در ادامه با بيان اينكه در مهرماه سال جاري ٣١ هيات خارجي به ايران سفر كردند، اظهار كرد: ايران در فروردين ماه ميزبان هفت هيات، ارديبهشت ١٤ هيات، خرداد ١١ هيات، تير چهار هيات، مرداد ١٤ هيات، شهريورماه ٢٠ هيات، آبان ١٨هيات و آذر ٢٦ هيات بوده است. ٤٣ همايش براي هيات‌هاي حاضر در ايران در طول ٩ ماه سال ٩٤ در سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگاني ايران، هتل اسپيناس، هتل آزادي و اتاق‌هاي مشترك كشورها برگزار شده است.

وي اهداف هيات‌هاي خارجي در ايران را جست‌وجو براي يافتن شريك براي سرمايه‌گذاري مشترك و انتقال تكنولوژي، برگزاري همايش و مذاكرات رودررو، خريد مواد اوليه از ايران، فروش در بازار محلي همراه بازار كشورهاي ثالث (كشورهاي همسايه)، خريد كالاهاي خاص از ايران (خشكبار، پوست و چرم، مواد پتروشيمي و فولاد) و امضاي تفاهم‌هاي مختلف در سطح وزير يا معاون وزير (نمايشگاهي و سازمان‌هاي توسعه تجارت) عنوان كرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا