تنها عربستان سعودی می‌تواند مقابل داعش بایستد

تنها عربستان سعودی می‌تواند مقابل داعش بایستد

نواف عبید/تحلیل‌گر

وقایعی نظیر حمله تروریستی پاریس و سن برناردینو نشان می‌دهد که داعش به هدف خود در سطح جهان دست یافته‌است. این گروه دیگر به ترور و ترساندن خاورمیانه راضی نمی‌شود.

تنها اتحادی که توسط عربستان سعودی شکل بگیرد می‌تواند مقابل این گروه تروریستی بایستد

با توجه به این مسائل تحلیل‌گران تلاش می‌کنند فهم خود را از ریشه‌های این گروه بیشتر کنند تا بتوانند جلوی آن را بگیرند. در این زمینه انگشت اتهام اکثریت به سوی عربستان سعودی دراز است. بخشی نیز انگشت اتهام را به سمت ایالات متحده امریکا نشانه رفته‌اند.

نگاهی دقیق‌تر به ریشه‌های داعش نشان می‌دهد که از کجا نشات گرفته‌است. از آنجا که عربستان سعودی در خاک خود دو مسجد مهم مسلمان و همچنین کعبه را دارد میزبان جمع کثیری از مسلمانان جهان است. البته این کشور در ظاهر ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل داده و جزو مخالفان اصلی آن است. تا کنون بیش از 34کشور در این ائتلاف شرکت کرده‌اند.

زمانی‌که داعش برای نخستین در سال 2011 در سوریه ظاهر شد عربستان سعودی از آن به عنوان گروهی مخالف سوریه حمایت کرد. اکنون داعش به تهدیدی نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان تبدیل شده‌است.

تنها اتحادی که توسط عربستان سعودی شکل بگیرد می‌تواند مقابل این گروه تروریستی بایستد. تمام کشورهای دنیا برای شکست داعش باید در این اتحاد مشارکت کنند.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا