یک مقام مسئول در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

اجرای پایلوت کشوری جداسازی آب شرب و بهداشتی به انتخاب سرمایه‌گذار رسید

اجرای پایلوت کشوری جداسازی آب شرب و بهداشتی به انتخاب سرمایه‌گذار رسید

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اجرای پایلوت کشوری جداسازی آب شرب و بهداشتی متوقف نشده بلکه در مرحله انتخاب سرمایه گذار است.

حمیدرضا تشیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اجرای نخستین پایلوت کشوری جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در مشهد در حال پیگیری است.

وی افزود: اجرای این پایلوت کشوری متوقف نشده بلکه در مرحله انتخاب سرمایه گذار است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اجرای این طرح از نظر تعیین استانداردهای آب بهداشتی با مشکلی مواجه نیست، گفت: به محض انتخاب سرمایه گذار، اجرای این طرح آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای اجرای این طرح در منطقه پایلوت در شهر مشهد اجرایی شده است.

تشیعی تصریح کرد: پس از اجرای طرح پایلوت جداسازی شبکه آب شرب و بهداشتی و جمع بندی نتایج اجرای این طرح، برای اجرای این پروژه در دیگر نقاط کشور نیز برنامه ریزی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، جداسازی شبکه آب بهداشتی و آب شرب در کشور به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های تصفیه آب، ارتقای کیفی آب شرب با جداسازی مصارف غیرشرب از شرب و ارتقای تصفیه خانه‌های آب شرب با محدودسازی حجم تصفیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب با حذف مصارف شرب از سیستم لوله‌کشی خانگی (هدررفت‌های تجمعی بازگذاشتن شیر آب در زمان مصرف شرب و خوراکی) در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است.

اولین نقطه کشور که برای اجرای پایلوت جداسازی شبکه آب بهداشتی و آشامیدنی مورد توجه قرار گرفت، بخشی از شهر مشهد به‌نام منطقه ثامن است که مقرر شده با جداسازی شبکه آب بهداشتی و تأمین آب بسته‌بندی برای شرب در این منطقه، این پروژه آغاز شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا