برنامه 5 ساله توسعه قبل ضعیف بود / دلارهای داخل خانه ها را جمع آوری کنید

برنامه 5 ساله توسعه قبل ضعیف بود / دلارهای داخل خانه ها را جمع آوری کنید

اقتصاد > اقتصاد کلان - تسنیم نوشت: اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه اگر برنامه ششم توسعه هم قرار است مانند برنامه چهارم و پنجم باشد، بهتر است که اصلاً برنامه نداشته باشیم، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه اولویت اول باید با سرمایه‌گذاری و اشتغال باشد.

وی افزود: دولت آقای روحانی تمام تدبیرها را به کار گرفته و خیلی تلاش و زحمت کشیدند، ولی امیدهایش به نتیجه نرسیده است. باید اشتغال ایجاد شود، سرمایه‌گذاری داخلی شکل بگیرد و اقتصاد مقاومتی که رهبری بر آن توصیه دارند، اجرایی و ارتباط بین‌المللی کشور برقرار شود.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: پس اندازه‌ها باید به سمت سرمایه گذاری برود و دولت باید پس‌اندازهای مردم را جمع و برای سرمایه‌گذاری در صنایع متوسط و کوچک که اشتغال‌زا است، استفاده کند.

عسگراولادی با اشاره به اینکه در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه گذشته برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد ضعیف بود، اظهار کرد: خیلی نیاز به خارج نداریم و نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم، البته اگر خارجی‌ها به کشور بیایند خوب است، اما آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و سود به ایران خواهند آمد و دلشان برای ما نسوخته است.

وی تصریح کرد: خارجی‌ها می‌توانند در معادن، انرژی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم، اما خیلی به آن‌ها امید نداریم و باید روی پای خود بایستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اگر خارجی‌ها نیامدند باید روی سرمایه‌های داخلی تکیه کنیم؛ ما سرمایه زیادی در داخل کشور داریم و دولت باید ریال‌ها و ارزهایی که در خانه‌ها است را با مدیریت صحیح بیرون کشیده و به آن را به سمت کار و ایجاد اشتغال ببرد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا