منابع اصلی تولید برق دنیا را طی سال های آینده ببینید

منابع اصلی تولید برق دنیا را طی سال های آینده ببینید

اقتصاد > انرژی - سهم زغال سنگ در تولید برق دنیا طی ربع قرن آینده به شدت کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش سازمان انرژی جهانی ترکیب انرژی های تولیدکننده برق در جهان تا سال 2040 میلادی تغییرات معناداری نخواهد کرد.

طبق آنچه سازمان انرژی جهانی اعلام کرده در سال 2013 میلادی 41 درصد برق در جهان با استفاده از زغال سنگ تولید می شد واین نسبت تا 24 سال آینده یعنی در سال 2040 میلادی با 11 تغییر به 30 درصد کاهش خواهد یافت.

بیوانرژی ها و باد دو منبعی هستند که طی سال های پیش رو، سهم زغال سنگ را در تولید برق کاهش خواهند داد؛ بیوانرژی ها در سال 2013 همراه با انرژی خورشیدی و انرژی بادی سهمی کمتر از 6 درصد در تولید برق داشتند ولی بیوانرژی ها تا سال 2040 میلادی به تنهایی 4 درصد برق مورد نیاز جهان را تولید خواهند کرد.

از بیوانرژی ها مهم تر، باد است؛ طی 24 سال آینده سهم باد در تولید برق جهان به 9 درصد افزایش خواهد یافت و در کنار انرژی هسته ای یکی از منابع تولید برق قابل ملاحظه بحساب می آید.

سهم نفت نیز کاهش خواهد یافت؛ در سال 2013 حدود 4 درصد برق دنیا با نفت تولید می شد و در سال 2040 این سهم تقریبا به صفر می رسد.

آب، انرژی هسته ای و گاز سه منبعی هستند که مقش آنها در تولید برق طی ربع قرن آینده تغییر معناداری نخواهد کرد؛ گاز از 22 به 23 درصد افزایش می یاید؛ انرژی هسته ای با یک درصد افزایش از 11 به 12 درصد می رسد و آب هم با یک درصد کاهش حدود 15 درصد برق جهان را تولید می کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا