معیار توسعه یافتگی یک کشور از نظر برنده نوبل اقتصاد

معیار توسعه یافتگی یک کشور از نظر برنده نوبل اقتصاد

«داگلاس نورث» برنده جایزه نوبل اقتصاد، معیار جالبی برای پیش بینی آینده یک کشور ارائه می دهد؛ معیاری که ربطی به زیر و رو کردن شاخص ها و آمارهای گیج کننده اقتصادی ندارد.

به گزارش نامه نیوز، "نورث " مي گويد:« اگر مي خواهيد بدانيد كشوري توسعه مي یابد يا نه اصلا لازم نیست سراغ فناوري ها و ابزارهایی كه در کارخانه های آن کشور استفاده مي شود، بروید چرا که تمام این فناوری ها و ابزارها را می توان خرید یا کپی کرد یا حتی دزدید».
 
این برنده جایزه نوبل اقتصاد می گوید:« براي ارزیابی توسعه و پیش بینی آینده یک کشور به پیش دبستانی ها و دبستان های آن بروید و ببینید کودکانشان را چگونه آموزش مي دهند».
 
به عقیده وی« بیش از آنکه مهم باشد چه چيزي آموزش داده می شود، این مهم است که این آموزش چگونه انجام می شود؛ اگر كودكان را پرسشگر، خلاق،صبور، نظم پذير،خطر پذير، اهل گفتگو و تعامل و داراي روحيه مشاركت جمعي و همكاري بار          می آورند، می توان امیدوار بود همین نسل در آینده کشورشان راتوسعه دهند».
 
داگلاس نورث اقتصاددانی آمریکایی بود که کرسی تدریس در دانشگاه اقتصاد کلمبیا را در اختیار داشت. او در سال 1993 میلادی موفق شد جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کند و در حالی که 95 سال داشت در سال 2015 میلادی درگذشت.
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا