MSC سوئيس پس از 6 سال به بندر شهيد رجايی آمد

MSC سوئيس پس از 6 سال به بندر شهيد رجايی آمد

کشتی MSC DOMITILLE متعلق به دومين خط کانتينری برتر جهان پس از شش سال در بندر شهيد رجايی پهلو گرفت.

 

به نقل از شبكه اطلاع رسانی جامعه دريايی ايران (مانا) ، مديرکل بنادر و دريانوردی هرمزگان از پهلوگيری در مراسم ورود کشتی MSC DOMITILLE به بزرگترين بندر تجاری کشور گفت: ظهر پنجشنبه بعد از گذشت شش سال، اولين کشتی خط کانتينری MSC سوييس با ظرفيت 9 هزار و 400 TEU کانتينر در ترمينال شماره دو بندر شهيد رجايی پهلو گرفت.
ابراهيم ايدنی افزود: اين کشتی يک هزار و 162 TEU کانتينر صادراتی و وارداتی دارد و از بندر شانگهای چين به بندر شهيد رجايی آمده است.
ايدنی تصريح کرد: قرار است از اين پس هر هفته کشتی هاي خط کشتيرانی MSC در بندر شهيد رجايی پهلو بگيرد.
اين مقام مسئول اضافه کرد: خط MSC سوئيس دومين خط بزرگ کشتيرانی کانتينری دنياست و با پهلوگيری کشتی متعلق به اين خط در بزرگترين بندر تجاری کشور، خطوط خارجی متردد به اين بندر به 17 خط افزايش يافته است.
به گفته مديرکل بنادر و دريانوردی هرمزگان، کاهش نرخ کرايه در همين مدت کوتاه برای کالاهای خاور دور از مزايای تردد خطوط لابه بندر شهيد رجايی است و کشتيرانی ها از ظرفيت بازار ايران بهره مند می شوند.
وی گفت: از اين پس در بخش های وارداتی و صادراتی کرايه حمل تجار کاهش می يابد و ظرفيت های بيشتری برای کشور ايجاد می شود.
يادآور می شود، آخرين بار کشتی MSC BEATRICE با ظرفيت حمل و نقل 14 هزار TEU کانتينر (از بزرگترين کشتی هاي کانتينری جهان) اواخر تير ماه سال 88 در بندر شهيد رجايی پهلو گرفته بود و از آن زمان تاکنون، بيش از 6 سال می گذرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا