ترانزيت بيش از 8 ميليون تن كالا از مرزهای كشور

ترانزيت بيش از 8 ميليون تن كالا از مرزهای كشور

در 9 ماهه امسال، بيش از 8 ميليون و 803 هزار تن كالا از 32 مرز زمينی و آبی ترانزيت شد.

 

به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌های مرزی اين سازمان با اعلام اين خبر، افزود: از مجموع كالاهای ترانزيت شده، 3 ميليون و 954 هزار  تن را مواد نفتي و 4 ميليون و 847 هزار تن را مواد غيرنفتی تشكيل داده‌ است كه عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتی کالاهايی نظير مواد سوختی، انواع تركيبات شيميايی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذايی بوده است.
محمدجواد عطرچيان گفت: در اين مدت ، از ميان مرزهای کشور بندرعباس با 2 ميليون و 455 هزار تن معادل 28 درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود.
وی ادامه داد: پس از آن مرزهای پرويز خان با 6 / 24درصد، باشماق با 3 / 11 درصد و بازرگان با 9 / 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارد.
عطرچيان افزود: در زمينه ترانزيت خروج كالا از كشور، بندر امام با 2 ميليون و 835 هزار تن معادل 2 / 32 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 7 / 10 درصد، لطف‌آباد با 7 درصد و سرخس با 7 / 6  درصد در رده‌های بعدی قرار دارد.
عطرچيان بيشترين حجم تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: از 399 هزار دستگاه تعداد سفر كاميون‌هاي حمل كننده كالاهای ترانزيتی، 252 هزار دستگاه معادل 63 درصد با كاميون ايرانی و مابقی با ساير مليت‌ها از كشور حمل شده است.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامی ايران به دليل موقعيت راهبردي و ژئوپلتيك خود به عنوان چهار راه ترانزيتی آسيا و اروپا داراي ظرفيت‌هاي کافی برای افزايش ترانزيت كالا و مسافر از طريق شيوه‌های گوناگون حمل و نقل است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا