مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت:

تولیدکنندگان ایرانی در طراحی و مد توجهی به نیاز مشتری ندارند

تولیدکنندگان ایرانی در طراحی و مد توجهی به نیاز مشتری ندارند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تولیدکنندگان ایرانی در طراحی و مد توجهی به نیاز مشتری ندارند و از دلایل این امر شاید نبود دوزندگی های بزرگ در کشور باشد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گلنار نصرالهی در نشست برگزاری سلسله کلاس های آموزشی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، افزود: توسعه هنر - صنعت مد و طراحی، نیازی به گسترش صنعت پوشاک ندارد، بلکه مد و طراحی باید پیشگام این صنعت حرکت کند.
وی، برنامه ایجاد شهرک پوشاک از سوی این وزارتخانه را یادآور شد و گفت: تاسیس مدارس مد در این شهرک پیش بینی شده و اکنون باید طراحان مورد نیاز تربیت و تحت تعلیم قرار گیرند.
نصرالهی خاطرنشان ساخت: صنعت مد و طراحی زمانی پیشرفت می کند که یکایک صنعتگران به این موضوع اشراف داشته باشند و اکنون که جمهوری اسلامی در معرض رقابت شدید با رقبای خارجی قرار دارد، توسعه صنعت پوشاک باید به صورت صنعتی انجام شود.
به گفته وی، برپایی کلاس های مکمل آموزشی از سوی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در کنار کلاس های تخصصی رشته های دانشگاهی، از لحاظ کاربردی موثرتر است.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنع اظهار داشت: همفکری انجمن ها و تشکل های مربوطه در این زمینه به ارتقای صنعت نساجی و پوشاک کمک شایانی خواهد کرد و برای بهره گیری از ارزش افزوده بالای این صنعت و ارتباط با مسائل فرهنگی کشور باید از توانمندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز استفاده شود.
وی تصریح کرد: چنانچه نتوانیم توانایی های صنعت پوشاک را به مخاطب منتقل کنیم، این امر ناشی از ضعف اتحادیه ها و تشکل های مربوطه است.
«صدیقه پاک بین» دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران نیز در این نشست گفت: نخستین دوره کلاس های آموزشی برای اولین بار با کمک استادان دانشگاه koefia ایتالیا برگزار می شود.
وی، هدف از برگزاری اینگونه کلاس ها را ارتقای مهارت های طراحی و ارتباط طراحان با دانش روز دنیا بیان کرد و افزود: دوره یاد شده 15 روزه و در بخش های مولاژ و طراحی لباس برگزار می شود؛ برای دوخت صنعتی نیز در تدارک دعوت از استادان صاحب نام خارجی هستیم که باید در بخش طراحی و الگو سازی تحولی ایجاد شود.
براساس گزارش اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، صنایع پوشاک و نساجی در ایران 25 هزار میلیارد تومان بازار داشته که 17 هزار میلیارد تومان آن مربوط به پوشاک و بقیه به پارچه و فرش اختصاص دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا