اجرای طرح تعویض خودرو در سایپا

خودروهای فرسوده 50 برابر خودروهای یورو 4 آلودگی تولید می کنند

خودروهای فرسوده 50 برابر خودروهای یورو 4 آلودگی تولید می کنند

تهران- ایرنا- مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا با بیان اینکه خودروهای فرسوده مهمترین عامل آلودگی هوا در کلان شهرها هستند، گفت: یک خودروی فرسوده 40 تا 50 برابر بیشتر از یک خودروی یورو4 آلودگی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا تقوی در حاشیه جلسه هم اندیشی با نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا در استان مازندران، در مورد طرح تعویض خودروهای فرسوده گفت: با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا، سایپا طرح تعویض خودروهای فرسوده را از دو هفته پیش آغاز کرد که خودروهای نو با نرخ تسهیلات بسیار مناسب و مدت بازپرداخت چهار ساله جایگزین خودروهای فرسوده به متقاضیان عرضه می شود.
وی ادامه داد: سایپا از سال 1384 با عملیاتی کردن طرح خروج خودروهای فرسوده به عنوان نخستین شرکت در این زمینه فعالیت کرده و در سال های گذشته نزدیک به 400 هزار دستگاه از خودروهای فرسوده را با خودروهای نو تعویض کرده است.
مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا تاکید کرد: در روزهای گذشته با توجه به شرایط آلودگی هوا، ضرورت تسریع در خروج خودروهای فرسوده بیشتر از گذشته احساس می شود.
تقوی با یادآوری اینکه در سال های 1385 تاکنون حدود دو میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است، ابراز امیدواری کرد، دیگر مالکان خودروهای فرسوده که شامل بیش از دو میلیون خودرو است با استقبال از طرح سایپا هرچه سریعتر نسبت به جایگزینی با خودروهای نو اقدام کنند.
مدیر بازایابی و فروش سایپا گفت: طرح خروج خودروهای فرسوده از نظر اقتصادی به نفع مالکان است زیرا مصرف سوخت، هزینه استهلاک، تعمیرات و نگهداری خودروی فرسوده قابل مقایسه با خودروی نو نیست.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، چندی پیش اعلام کرده بود که طرح تعویض خودروهای فرسوده با هدف کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و آمار تصادف ها آغاز می شود.
به گفته وی، اکنون 17.5 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند که از این تعداد 16.5 میلیون بنزینی و یک میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز هستند.
تقی زاده گفت: در این طرح میزان تسهیلات را نسبت به گذشته افزایش داده و سقف آن را به 16 میلیون تومان رسانده ایم؛ همچنین مدت زمان بازپرداخت را تا 48 ماه و نرخ سود را 19.5 درصد در نظر گرفته ایم.
وی گفت: براساس این طرح، خودروهای سواری با عمر 20 سال و بیشتر و همچنین خودروهای وانت با عمر 15 سال و بیشتر قابل اسقاط هستند؛ همچنین ارزش گواهی اسقاط 2.5 میلیون تومان تعیین شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا