نفت به 70 دلار می‌رسد؟

نفت به 70 دلار می‌رسد؟

رئیس فدراسیون صادرات انرژی معتقد است که پیش‌بینی اوپک درست بوده و باید تا پنج سال آینده،‌ در انتظار نفت 70 دلاری بود.

 محمد پارسا، در خصوص پیش‌بینی اخیر اوپک مبنی بر رسیدن قیمت نفت به 70 دلار تا پنج سال آینده، عنوان کرد:پیش‌بینی اوپک به نظر می‌رسد که بخشی از روند طبیعی بازار و درست باشد، چرا که با توجه به شرایط فعلی، تولید آن بخش از نفتی که در دریای شمال و آمریکا استخراج می‌شود و هزینه بالای 50 دلار برای این استخراج صورت می‌گیرد، صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی ادامه داد: یعنی اگر روند قیمت به همین شکل پیش رود، بخشی از این چاه‌ها تعطیل می‌شود. به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی درست باشد و قیمت نفت بعد از رسیدن به واحد 20 دلار، دوباره به کانال 50 تا 70 دلار بازگردد.

پارسا عنوان کرد: مساله‌ای که در این روند تاثیر‌گذار است اما نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد، مرتبط با حجم ذخایر نفتی آمریکا و چین است که می‌تواند روند بازار را به کلی دگرگون کند. یعنی ممکن است در مقطعی حجم این ذخایر به یک باره به بازار عرضه شود و قیمت دگرگون شود. واقعیت این است که در مورد این دو کشور، میزان مصرف مشخص نیست و برهمین اساس، مشخص نیست که به چه میزان نفت ذخیره شده است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس باید گفت که پیش‌بینی اوپک کاملا درست است مگر آنکه قدرت‌ها از ذخایر خود استفاده نابه‌جا کنند و روال بازار را دگرگون کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا