روند نزولی قیمت طلا تقویت شد

روند نزولی قیمت طلا تقویت شد

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به اینکه سطح حساس و تعیین کننده 1070 دلاری برای هر اونس طلا در شرایط کنونی شکسته شده، قیمت این فلز زرد به زودی با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت جهانی طلا بار دیگر به زیر سطح 1070 دلار در هر اونس بازگشته است. تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و فشار بیشتر بر قیمت طلا داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2008 میلادی رسیده است. در حالی که قیمت جهانی طلا در سال 2015 میلادی با افت 10 درصدی روبرو شده است، قیمت نقره نیز بیش از 11 درصد کاهش را تجربه کرده است.

قیمت پلاتین نیز از ابتدای سال 2015 تاکنون بیش از 26 درصد کاهش یافته است. قیمت پالادیوم نیز در این مدت با افت شدید 30 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت به خصوص روزهای نخست سال 2016 میلادی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده قرار خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا