انتقاد یک تولیدکننده محصولات فولادی از بورس کالا

انتقاد یک تولیدکننده محصولات فولادی از بورس کالا

گروه صنایع معدنی >فولاد - یک تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی از بالا بودن قیمت برخی مواد اولیه فولادی عرضه شده در بورس کالا نسبت به بازار آزاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، ابویی مهریزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 با اشاره به اینکه نیازی به افزایش تعرفه واردات فولاد نداریم و بازرگانی در حوزه فولاد یک هنر است، گفت: اگر بخواهیم به سازمان جهانی تجارت ملحق شویم و قیمت تمام شده تولیدات ما در جهان رقابتی باشد، نیازی به افزایش تعرفه واردات فولاد نداریم.

وی اظهار کرد: معنی ندارد کالایی را در داخل از فولادسازان 450 دلار بخریم و همان کالا را برای کشورهای همجوار به قیمت 250 دلار و حتی کمتر از آن بفروشند.

او با بیان اینکه دامپینگ واحدهای دولتی فولاد حتی از چین هم بیشتر بوده است، عنوان کرد: به همین دلیل در حال از دست دادن بازارهای صادراتی لوله و پروفیل هستیم. این در حالیست در جلسه‌ای با وزیر صنعت، ایشان دستور تامین مواد اولیه موردنیاز ما با قیمت 5 درصد زیر قیمت فوب را دادند.

ابویی مهریزی همچنین با انتقاد از بالا و تصنعی بودن قیمت برخی مواد اولیه فولادی عرضه شده در بورس کالا نسبت به بازار آزاد توضیح داد: این وضعیت باعث بی‌اعتمادی ما نسبت به بورس کالا شده است. مشخص شود آیا بورس کالا برای بخش خصوصی قیمت‌گذاری می کند و یا برای بخش دولتی.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا