معاون مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت کشاورزی خبر داد

اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در 10 استان کشور

اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در 10 استان کشور

معاون مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری زیرسطحی در 10 استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در قزوین، علی گرجی در جلسه بررسی طرح آبیاری زیرسطحی که در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت وزارت جهاد کشاورزی ارتقای آبیاری است که یکی از این سامانه‌ها، دستگاه‌های نوین آبیاری است.

وی افزود: هر روش، مدیریت و سخت‌افزاری که ما را به بهره‌وری نزدیک کند موردحمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

گرجی به مزایای سیستم آبیاری زیرسطحی اشاره کرد و گفت: این طرح هم‌اکنون در استان قزوین به‌صورت آزمونه در حال انجام است که ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان تولید محصول را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفته‌ این مقام مسئول، قرار است به‌صورت عملیاتی در 10 استان به‌ویژه فلات مرکزی کشور که شرایط مناسب آب‌وخاک برای اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی داشته باشد این طرح به‌صورت آزمونه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: اگر بتوانیم حتی یک درصد به راندمان آب کمک کنیم حرکت بسیار خوبی انجام‌شده که در این راستا باید از طرح‌های نو و روش‌های نوین برای آبیاری استقبال کرد.

نیاز علی ابراهیمی پاک بر لزوم توسعه سامانه آبیاری زیرسطحی درکشت سایر محصولات زراعی و باغی تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیشنهاد کرد که با توجه به اینکه این طرح در حال حاضر در استان اجراشده برای به نتیجه رسیدن آن تفاهم‌نامه‌ای با موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برای تسریع در دستیابی به نتایج منعقد شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا