ترانزیت کانتینرهای افغانی از بندر چابهار برای اولین بار

ترانزیت کانتینرهای افغانی از بندر چابهار برای اولین بار

رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان گفت: در حال حاضر حمل کانتینر از بندر کراچی تا قندهار 18 ساعت است ولی از بندر چابهار 12 ساعت زمان می برد لذا تجارت از بندر چابهار برای افغانستان مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، حاج رحیم الدین حاجی آغا در بازدید از بنادر چابهار، از حمایت کشور ایران به عنوان یک کشور دوست و همسایه و پشتیبان تقدیر و اظهار کرد: کشورهای غربی چندین سال کشور ما را گرفتار جنگ و خونریزی کرده اند و ما از این مسئله نگرانیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات و پیشرفت های خوبی که صورت گرفته و طبق تاکیدات رییس جمهوری افغانستان، باید نهایت استفاده را از بندر چابهار داشته باشیم.

حاجی آغا گفت: چابهار بهترین مکان برای کشورهای افغانستان، ترکمنستان ، و تاجیکستان است و بنده به عنوان یک مقام دولتی به شما این قول را می دهم در نشست های مختلفی که با بازرگانان برگزار کنم وضعیت و مزایای بندر چابهار را تشریح کنم.

وی یکی از مهمترین مشکلات عدم استفاده تجار افغانستان از بندر چابهار را اطلاع رسانی ضعیف عنوان کرد و افزود: بنادر و دریانوردی چابهار باید با برپایی نمایشگاه، کنفرانس‌ها، همایش ها و برگزاری نشست ها با تجارها و بخش های خصوصی زمینه همکاری را فراهم کند.

به گفته او، عدم بازاریابی مناسب باعث شده تجار ما شناخت درستی از مزایای بندر چابهار در عرصه بین المللی نداشته باشند.

وی افزود: تا یک ماه آینده برای اولین بار تعدادی از کانتینر تجار افغانستان برای جایگزینی بندر چابهار به جای بندرعباس ترانزیت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حاجی رحم الدین حاجی آغا مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان به همراه تنی چند از تجار افغانی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند و در نشستی با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در زمینه های چگونگی همکاری و استفاده بهینه از بندر چابهار به عنوان یکی از مهمترین بندر برای کشورافغانستان به بحث و بررسی پرداختند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا