شرکت اطلاعاتی آمریکایی:

عربستان به‌خاطر ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

عربستان به‌خاطر ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

یک شرکت اطلاعاتی آمریکایی اعلام کرد بازگشت ایران به بازار جهانی نفت باعث نخواهد شد که عربستان مقدار تولید نفت خود را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپاتنیک، شرکت اطلاعات ژئوپلتیک آمریکایی استراتفور در پیش‌بینی خود برای سال 2016 اعلام کرد: عربستان احتمالا میزان تولید نفت خود را در میان حضور مجدد ایران در بازارهای جهانی تغییر نخواهد داد.

این شرکت افزود: بعید است عربستان به دلیل حضور مجدد ایران در بازار‌های جهانی تولید نفت خود را در نیمه اول 2016 برای دفاع از قیمت نفت کاهش دهد.

ایران و شش قدرت جهانی در 14 ژوئیه توافق تاریخی را در زمینه برنامه هسته‌ای ایران امضا کردند. براساس این توافق لغو تحریم‌ها به ایران اجازه می‌دهد که صادرات نفت خود را از سر بگیرد.

این شرکت همچنین افزود: اجرای توافق هسته‌ای ایران در ابتدای سال 2016 باعث می‌شود که دستکم روزانه 500 هزار بشکه نفت به بازار جهانی افزوده شود.

شرکت استرات 4 افزود: عربستان ممکن است در نیمه دوم 2016 پس از ارزیابی تاثیر حضور نفت ایران روی قیمت‌ها و ارزیابی کاهش تولید در آمریکا تولید خود را اصلاح کند.

این شرکت اطلاعاتی در پیش بینی خود نتیجه‌گیری می‌کند که عربستان قادر نخواهد بود که کاهش تولید پایدار را با دیگر تولید‌کنندگان بزرگ اوپک و خارج اوپک هماهنگ کند.

در بحبوحه مازاد قیمت نفت، قیمت‌های جهانی نفت همچنان رو به کاهش هستند و نفت برنت در ماه دسامبر به پایین‌ترین قیمت 11 سال گذشته رسید.

کاهش دنباله‌دار قیمت نفت به عدم تمایل اوپک به کاهش تولید تحت هدایت عربستان به دلیل ترس از دست دادن سهم بازار نسبت داده شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا