افزایش ۱.۲۳ دلاری شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران

افزایش ۱.۲۳ دلاری شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران با افزایشی 1.23 دلاری به 38 دلار و 67 سنت برای هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در بندر کینگ دائو چین رسید.

به گزارش ماین نیوز، بر اساس اعلام موسسه بین المللی متال بولتن، شاخص قیمت سنگ‌آهن ریزدانه با عیار 60 درصد ایران نیز مشابه با سایر شاخص‌های جهانی در هفته منتهی به چهارشنبه 30 دسامبر با افزایش مواجه بود.

این شاخص با افزایشی 1.23 دلاری به 38 دلار و 67 سنت برای هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در بندر کینگ دائو چین رسید که از بازگشتی امیدوارکننده و البته ضعیف در بازارهای جهانی سنگ‌آهن خبر می دهد.

بر اساس تحلیل متال بولتن در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات در بازارهای مختلف بسیار اندک بود، با این حال شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران نیز همگام با شاخص بنچ مارک MB-62 درصد به عنوان معتبرترین شاخص این موسسه، برای دومین هفته متوالی افزایشی اندک را تجربه کرد.

به گفته این موسسه اختلاف شاخص اصلی متال بولتن یعنی MB-62 با شاخص ایرانMB-IOI 60 در حالی به حدود 3 دلار رسیده است، که دورنمای بازار جهانی سنگ‌آهن بسیاری از تولیدکنندگان را به ورطه تعطیلی کشانده و سایرین را نیز در ایران و سایر نقاط جهان با تردیدهای جدی در مورد ادامه تولید مواجه کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا