فغفوری خبر داد:

برگزاری مزایده اول معادن استان زنجان در سال جاری

برگزاری مزایده اول معادن استان زنجان در سال جاری

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از حداکثر ظرفیت ها برای تحقق اهداف در حوزه های مختلف استفاده می کند.

به گزارش ماین نیوز، ناصر فغفوری به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان طی 9 ماهه امسال اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت در استان زنجان پنج پروانه اکتشاف و 30 محدوده معدنی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به صدور و تمدید 39 فقره پروانه بهره برداری در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی برای 146 نفر در معادن استان فراهم شده است.

فغفوری سرمایه گذاری ایجاد شده در معادن استان را بالغ بر 100 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: میزان استخراج مواد معدنی در 9 ماهه نخست سال جاری 2 میلیون و 280 هزار تن است.

* 85 درصد از تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود دارد

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 85 درصد از تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود دارد، ابراز داشت: در حال حاضر عملیات استخراج بر روی این مواد معدنی انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 35 نوع از مواد معدنی کشور در استان موجود است، افزود: همچنین بالغ بر 30 نوع ماده معدنی استخراج و روانه بازار مصرف می شود.

فغفوری با اشاره به اینکه به لحاظ شرایط زمین شناسی استان زنجان دارای شرایط بسیار مناسبی برای تشکیل کانی های معدنی است، گفت: استان زنجان از نظر وجود ذخایر معدنی دارای ظرفیت های بسیار غنی است.

وی ادامه داد: استان زنجان ضمن داشتن رتبه 12 کشوری یکی از قطب های معدنی کشور به ویژه ذخایر سرب و روی با عیار مطلوب به حساب می آید.

* برگزاری مزایده اول معادن استان زنجان در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه کل ذخایر معدنی استان بالغ بر 578 میلیون تن است، اظهار داشت: موقعیت مکانی مناسب استان و مجاورت آن با استان های صنعتی و مصرف کننده مواد معدنی شامل استان های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، همدان،گیلان و کردستان باعث استخراج و عرضه مواد معدنی از معادن و حمل آن برای مصرف در سایر استان ها می شود.

فغفوری از جمله مواد معدنی منحصر به فرد در استان زنجان را شامل آلونیت (تنها در استان های قزوین و زنجان و آذربایجان شرقی)، براسیت آنتی موئن، سرب و روی با عیار بالا و سنگ های گرانیتی با رنگ بژ، شکلاتی با نام گرانیت خرم دره و پتاس سنگی و سولفات منیزیم دانست.

وی به برگزاری مزایده اول معادن استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این مزایده 197 محدوده اکتشافی، 51 معدن، هشت گواهینامه کشف و چهار معدن متروکه به مزایده گذاشته شده بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا