کمک‌بانک‌ملی‌به‌توسعه‌اقتصادی‌سیستان‌وبلوچستان

کمک‌بانک‌ملی‌به‌توسعه‌اقتصادی‌سیستان‌وبلوچستان

مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام داشت : این بانک آمادگی کامل دارد برای توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان اقدامات اساسی و اثرگذار انجام دهد.

 روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر عبدالناصر همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مسئولان بانک ها و سازمان های اقتصادی استان برگزار شد ، با اشاره به پتانسیل های گسترده استان سیستان و بلوچستان ابراز داشت : بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح های سازنده و صادرات محور استان حمایت کامل داشته باشد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی با اشاره به محدودیت های سیستم بانکی برای ارائه خدمات گسترده تر به فعالان اقتصادی گفت : در حال حاضر 90 درصد تامین مالی کشور توسط بانک ها صورت می گیرد و لازم است سازوکارهای دیگری نظیر ورود سرمایه خارجی برای تامین مالی اقتصاد کشور اجرایی شود.
رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور با اشاره به خدمات ارزنده بانک ها جهت توسعه اقتصاد کشور گفت : بانک ها برای توسعه کشور بویژه در شرایط فعلی که نیاز به تحول اقتصادی احساس می شود ، آمادگی کامل دارند و ان شاء الله با اجرای برجام ، سطح ارائه خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی کشور ارتقا خواهد یافت .

وی ابراز داشت : استان سیستان و بلوچستان برای کشور و سیستم بانکی مهم است و در این راستا بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح های صادرات محور و مولد با نرخ های ترجیحی حمایت کند .

وی اضافه کرد : امکان تخصیص منابع مازاد برای استان سیستان وبلوچستان جهت پرداخت تسهیلات به طرح های صادرات محور و مولد نیز از دیگر برنامه های بانک ملی ایران برای توسعه این استان می باشد .

وی در پایان از اینکه برخی بی اطلاع از خدمات ارزنده و عظیم سیستم بانکی در طول حیات جمهوری اسلامی ایران صرفاً برخی تخلفات آن را که عمدتا خارج از سیستم به آن تحمیل شده است بزرگ می کنند، انتقاد کرد و تاکید داشت : باید در مورد عملکرد سیستم بانکی کشور قضاوت صحیح و عادلانه داشته باشیم.
در ادامه این جلسه ، مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بانک ها را پیشتاز خروج کشور از رکود دانست و گفت : استان سیستان و بلوچستان علی رغم محرومیت ها ، بسیار مستعد است و می تواند توسعه بر محور دریا را اجرایی کند که با توجه به ساحل طولانی این استان و همجواری با کشورهای همسایه ، پتانسیل توسعه و رشد را دارد.

وی ارائه سازوکارهای تشویقی بانک ها در استان سیستان و بلوچستان را باعث تبلور ظرفیت های متعدد این استان دانست و افزود : این سیاست دقیقاً بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند روند توسعه استان را تسریع کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا