مشاور وزیر نفت:

«یارانه های نقدی» سرمایه گذاری در بخش انرژی کشور را تعطیل کرد

«یارانه های نقدی» سرمایه گذاری در بخش انرژی کشور را تعطیل کرد

تهران- ایرنا- مشاور وزیر نفت گفت: به دلیل پرداخت بودجه وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین هزینه یارانه های نقدی، سرمایه گذاری در بخش انرژی کشور تقریبا تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، منصور معظمی در جمع خبرنگاران افزود: کاهش قیمت نفت سبب شده است که بخش قابل توجهی از درآمدهای پیش بینی شده محقق نشود.
وی اضافه کرد: برای جبران کاهش درآمدهای نفتی باید میزان صادرات غیرنفتی افزایش یابد و از 48 میلیارد دلار به حدود 60 تا 70 میلیارد دلار برسد که تحقق این میزان صادرات در صورت رفع تحریم ها امکان پذیر است.
معظمی اظهار داشت: پرداخت یارانه ها نه تنها در تعادل بخشیدن به اقتصاد کشور ناکام بود، بلکه سبب شده است که وزارتخانه های نفت و نیرو، بودجه خود را بابت پرداخت یارانه های نقدی واگذار می کنند.
مشاور وزیر نفت خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور اولیه، طرح هدفمندی یارانه ها نتوانست وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده و تولید را در کشور رونق دهد.
وی تاکید کرد که باید یک عزم ملی برای حل این معضل ایجاد شود.
معظمی با رد ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه «با افزایش صادرات نفت ایران، بازار جهانی نفت متلاطم می شود و ایران مسئول بی ثباتی در بازار نفت است» اضافه کرد: مسئول اصلی این بی ثباتی، آن دسته از اعضای اوپک هستند که یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت مازاد را روانه بازارها کرده اند.
وی در ادامه به رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: با لغو تحریم ها، امکان تامین منابع مالی و فناوری های مورد نیاز پروژه های صنعت نفت فراهم می شود.
معظمی خاطرنشان کرد: با لغوتحریم ها نباید به دام واردات بیفتیم، بلکه باید از این فرصت برای وارد کردن فناوری های جدید استفاده کرد.
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه شرایط امروز ایران با 20 سال قبل تفاوت دارد، افزود: شرکت های بخش خصوصی باید از فرصت لغو تحریم برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا