"نتیجه‌ مذاکرات‌ تسریع‌رشد‌ اقتصادی است"

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر طی شده در مذاکرات هسته ای عقلایی بوده و نتیجه آن باقی ماندن دانش هسته ای ایران، شکسته شدن تحریم ها، حرکت هسته ای در آینده و زمینه سازی برای تسریع در رشد اقتصادی است.

 علی لاریجانی در جمع اعضای ستاد هیات و کانون خادم الرضا (ع) قم افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد راهی را که انتخاب کرده به ثمر برساند، البته متناسب با شیطنت ها نیز تصمیم گیری می‌کند و امیدوارم کشورهای غربی با عقلانیت عمل و شرایط را برای رفتار صحیح فراهم کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید برضرورت تقویت تولید و ثروت تصریح کرد: کشورمان از لحاظ علمی پیشرفت داشته و به همان میزان دشمن پیدا کرده است؛ قدرتمندان نمی خواهند ایران پیشرفت کند، زیرا رشد علمی، جهش به وجود می آورد، بنابراین موانعی مانند موضوع هسته ای ایجاد کردند که در این رابطه باید ایستادگی و فراست داشت تا در تله آنها گیر نکنیم و نباید اجازه داد مردم در اقتصاد عقب بمانند.

وی افزود: تلاش شد از نظر دانش هسته ای به جایی برسیم که دشمنان نتوانند بگویند ایران دانش هسته ای ندارد، البته هزینه هایی در راه این پیشرفت شد، اما به موفقیتی دست یافتیم که قابل نسیان نیست، بنابراین باید با استفاده از این فرصت جلوی دست اندازی ها را گرفت.

وی گفت: کشور با مشکلاتی از قبیل بیکاری جوانان و رکود مواجه است که باید حل شود. در این رابطه شهید مطهری فرمود که اهداف عالیه اسلامی وقتی محقق می شوند که اقتصادی سالم داشته باشیم که بیانگر اقتصادی مولد و زاینده است و اگر اقتصاد نامیزان باشد، به هدف نمی رسیم و تحقق اهداف جمهوری اسلامی نیاز به قدرت اقتصادی دارد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد با تدبیرهای جمهوری اسلامی ایران، شرایط اقتصادی کشور مطلوب شود.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند و امام خمینی(ره) نیز این موضوع ها را فرموده بودند.

لاریجانی افزود: باید تلاش شود مسلمانان بیشتر به هم نزدیک شوند؛ رهبر فرزانه انقلاب در همین روز عید فرمودند که آمریکایی ها و دشمنان به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند، بنابراین دامن زدن به اختلافات کار درستی نیست و همبستگی اسلامی یک امر واجب است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هیات مذهبی خادم الرضا(ع) قم از مشی عاقلانه و نجیبانه ای برخوردار است و تحت تاثیر برخی هیجان ها نیست و این موضوع ها باعث رشد این هیات شده، زیرا این هیات در مشی درست، پایدار بوده و خداوند نیز کمک کرد و هیات شما در حرکت مستقیم و صحیح، گام برداشته است و امیدوارم رشد بیشتری داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: زنده بودن تشکل ها به ابتکارها و اینکه متناسب با زمان حرکت کنند، مرتبط است و باید همواره از روش های نو استفاده، به محتوای کار توجه و اخلاق را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: باید اخلاق و معنویت در کار هیات ها وجود داشته و رفاقت ها براساس مودت دینی باشد و کارهایی مانند انتشارات و دیگر فعالیت های فرهنگی برای شما ضروری است.

رئیس قوه مقننه افزود: قوام هیات ها این است که معرفت دینی را رشد دهند و یکی از حُسن های کار شما مردمی بودن است، زیرا سیستم دولتی نمی تواند در این رابطه خیلی موفق باشد. البته دولت و مسئولان وظیفه کمک به هیات ها را دارند، اما نباید ارتزاق نهادهای دینی به وسیله دولت باشد، یکی از دلایل رشد شیعه، استقلال مالی روحانیت است. البته در جمهوری اسلامی باید به نهادهای دینی در عین استقلال، کمک شود.

لاریجانی گفت: باید به سرنوشت کشور حساس بود و از روش معقول در این باره استفاده کرد و همواره بصیرت را مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: همه ما هم سرنوشت هستیم و مانند کسانی می مانیم که در یک کشتی نشسته ایم، بنابراین براساس علم و دانش باید در کارها مشارکت داشته باشیم.

لاریجانی بیان کرد: هیات های مذهبی باعث ایجاد معنویت و رشد دینی شده و دلبستگی های اسلامی را افزایش می دهند و باعث ارتباط بیشتر مومنان می شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا