در معاملات روز دوشنبه؛

موج طلا و ارز بازار سکه را نوسانی کرد

موج طلا و ارز بازار سکه را نوسانی کرد

اگر چه روز دوشنبه هفته جاری قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران به تاثیر از بازارهای جهانی با روند نزولی روبه رو شد، اما بهای سکه در بازار نقدی به دلیل رشد تقاضا روند مثبتی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  روز دوشنبه بهای سکه در سررسیدهای مختلف بازار آتی با کاهش نرخ روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش ۰/۵۴ درصدی نسبت به معاملات روز یکشنبه با نرخ ۹۳۶ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۳۶ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۶ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۳۶ هزار تومان معامله شد و کاهش۰/۶۵ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت ۹۳۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت ۰/۷۶ درصدی را نسبت به روز یکشنبه اخیر رو به رو شد.

نکته قابل توجه در معاملات روز دوشنبه گذشته این بود که علاوه برگشت بهای سکه آتی از مرز ۹۴۰ تومانی، سه سر رسید ابتدایی نیز بر محور ۹۳۶ هزار تومان معامله شدند.

حجم معاملات قراردادهای آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۵ هزار و ۷۱۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۳۶ میلیارد ریال رسید .

روند قیمت سکه در بازار نقدی نیز به دلیل مناسبت های مذهبی با رشد قیمت رو به رو شد، این در شرایطی است که نرخ ارز نیز با افزایش مواجه شده است.

به این ترتیب با وجود این که قیمت سکه تمام افت کرد و از مرز ۹۴۰ هزار تومانی پایین تر آمد، اما بهای نیم سکه، ربع و سکه یک گرمی به دلیل رشد تقاضا با افزایش نرخ رو به رو شدند.

بر این اساس ارزش هر قطعه نیم سکه به ۴۷۵ هزار تومان و هر ربع و سکه یک گرمی به ۲۶۳ و ۱۷۱ هزار تومان رسید.

از آنجایی که به عقیده تحلیل گران، تغییرات طلای جهانی در هفته ی جاری در صورت شکستن مرز قیمتی ۱۰۶۰ دلاری منفی  ارزیابی می شود بنابراین این عوامل در کنار افزایش تقاضا ممکن است تحرکات منفی برای بازار در پی داشته باشد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا