طلا درآستانه ثبت‌ سومین‌سال کاهش‌قیمت

طلا درآستانه ثبت‌ سومین‌سال کاهش‌قیمت

در پی تقویت دلار، طلادر معاملات کم‌حجم روز چهارشنبه با اندکی تغییر مواجه شد. این در حالی است که این فلز زرد به دنبال به ثبت رساندن سومین سال متوالی افت قیمت خود است.

به گزارش رویترز، طلا در سال جاری میلادی افتی نزدیک به 10 درصدی را تجربه کرده است که قریب به اتفاق آن ناشی از نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره ایالات متحده بود که منجر به کاهش تقاضای طلا شد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، هر اونس طلا در معاملات امروز قیمت یکهزار و 70 دلار و 50 سنتی را به ثبت رساند. بر اساس اظهارات معامله‌گران، حجم معاملات محدود و آمار در حال حرکت بازار در هفته کوتاه شده توسط تعطیلات همه چیز را ساکت نگاه داشته است،‌ البته بازار طلا از بازارهای ارز و نفت خط می‌گیرد. طلا به طرز مثبتی به نفت وابسته است چرا که از این فلز به عنوان مانعی برای تورم ناشی از نفت یاد می‌شود؛ این در حالی است که دلار قوی‌تر منجر به گران‌تر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزها خواهد شد.

قیمت نفت بعد از رشد 3 درصدی در روز سه‌شنبه، امروز باز هم با کاهش روبرو شد. در بازار ارز نیز، روز سه‌شنبه دلار به بالاترین ارزش یک هفته اخیر خود در برابر 6 واحد پولی اصلی رسید. پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی امروز نیز ادامه داشته باشد.

انتظار می‌رود با افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو برای اولین بار در نزدیک به یک‌ دهه گذشته و نشانه‌هایی از سوی بانک مرکزی برای افزایش تدریجی آن در سال 2016، دلار به قدرت‌نمایی خود ادامه دهد. چشم‌انداز طلا در سال آینده به شدت صعودی نخواهد بود و بسیاری از کارگزاران و معامله‌گران افت قیمت طلا به زیر 1000 دلار به ازای هر اونس را در اوایل سال 2016 پیش‌بینی می‌کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا