کاهش واردات در 9 ماهه امسال

کاهش واردات در 9 ماهه امسال
گمرک ایران گزارش عملکرد تجارت خارجی کشور در 9 ماهه امسال را اعلام کرد که بر این اساس، این تراز همچنان مثبت باقیمانده و حجم صادرات غیر نفتی کشورمان یک میلیارد و 864 میلیون دلار بیشتر از واردات است.

واردات کشورمان در مدت یاد شده به 30 میلیارد و 167 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 22.34 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
همچنین در 9 ماهه امسال، میزان صادرات غیرنفتی کشورمان به 32 میلیارد و 31 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11.16 درصد کاهش داشت.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یاد شده شامل گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل، پروپان مایع شده و قیر نفت بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان نیز به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بوده اند.
عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3.50 درصدی از کل ارزش واردات، گندم با 2.09 درصد، لوبیای سویا با 1.49درصد و کنجاله سویا با 1.73 درصد اختصاص دارد که به ترتیب از کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و سوئیس وارد کشور شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، بررسی آماری تراز تجاری کشور در دولت یازدهم نشان می دهد در بخش کشاورزی نیز همچنان این تراز مثبت بوده و چهار میلیارد دلار بهبود یافته است؛ پیش بینی می شود تا پایان سال، چهار میلیارد دلار دیگر بهبود یابد.

براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سرانه تجاری بخش کشاورزی در اواخر دولت هشتم به منفی 1.1 میلیارد دلار رسید که این رقم در سال 1391 به منفی 9.2 میلیارد دلار یعنی 9 برابر افزایش یافت.
در سال 1392 با اقدامات دولت یازدهم تراز تجاری بخش کشاورزی به منفی هشت میلیارد دلار رسید که این رقم در سال گذشته به منفی 5.5 میلیارد دلار کاهش یافت؛ در دو سال و نیم اخیر این میزان چهار میلیارد دلار دیگر کاهش نشان می دهد.


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا