معاون سازمان ملی استاندارد به ایسنا خبر داد

نداشتن مه‌شکن، تعدادی خودرو را در گمرک نگه داشت

نداشتن مه‌شکن، تعدادی خودرو را در گمرک نگه داشت

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد از عدم صدور مجوز ترخیص یک مدل خودروی سواری به دلیل داشتن مشکل استاندارد خبر داد و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، مجوز ترخیص داده نمی‌شود.

محمدرضا ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به عدم صدور مجوز برای یک مدل خودرو از محصولات هیوندا در مبادی ورودی جنوب کشور اظهار کرد: این خودرو چراغ مه‌شکن عقب ندارد و با توجه به اینکه مه‌شکن عقب یکی از موارد مشمول استاندارد در کشور ماست، از ورود این نوع خودرو جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کوهستانی در برخی نقاط کشور ما، چراغ مه‌شکن عقب از ضروریات خودروها به شمار می‌رود، اظهارکرد: واردکنندگان این خودروها علاقه دارند این خودروها را از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کنند و به هر حال با توجه به شرایط آن کشورها، این مورد جزو استانداردهای آن‌ها نیست.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه به همین دلیل از ورود این خودروها به داخل کشور جلوگیری شده است، گفت: اطلاعات مربوط به تعداد خودروهای متوقف شده در اختیار مدیران استان‌هاست که ممکن است در استان‌های مختلف این خودروها وجود داشته باشد اما تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، سازمان استاندارد مجوز ترخیص نخواهد داد.

البته بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اخیر، این خودرو مشکلات دیگری از جمله نداشتن شاخص یورو 5 هم دارد که با این حال تاکنون تعدادی از این خودروها به کشور وارد شده است که ممدوحی درباره این موضوع اظهارکرد: اصولا استاندارد در موضوع شاخص‌های آلایندگی ورود نمی‌کند و سنجش این موارد و ارائه مجوز به خودروها به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گفته وی، باید برای حل مشکل استاندارد این خودرو اقدامات لازم انجام شود.

بر اساس مشاهدات افراد حاضر در محل، گفته می‌شود واردکنندگان به صورت دستی، چراغ مه‌شکن عقب را به خودرو اضافه می‌کنند که مشخص نیست این موضوع تا چه اندازه از لحاظ کیفی قابل اعتماد است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا