وزیر انرژی روسیه:

عربستان عامل اوضاع کنونی بازار نفت است

عربستان عامل اوضاع کنونی بازار نفت است

وزیر انرژی روسیه، عربستان را عامل بی‌ثباتی در بازار جهانی نفت از طریق تولید بیشتر و هدایت قیمت‌ها به سمت سطوح پایین بی‌سابقه معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، الکساندر نوواک - وزیر انرژی روسیه - در گفت‌وگو با شبکه روسیه 24 گفت: عربستان امسال تولید نفت خود را روزانه 1.5 میلیون بشکه افزایش داده و بطور موثر اوضاع بازار را بی‌ثبات کرده است.

نوواک گفت: تقاضای نفت ممکن است در نیمه دوم 2016 با سطح عرضه همخوانی پیدا کند، اما افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها مجددا بر بازار تاثیر می‌گذارد.

عربستان به دلیل پایین آمدن قیمت نفت به شدت مورد انتقاد واقع شده است، چرا که این کشور برای بیرون راندن تولید‌کنندگان پرهزینه همچون آمریکا از بازار، تعمدا با کاهش عرضه نفت خود مخالفت کرده است.

کاهش اخیر قیمت نفت پس از تصمیم سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) برای حفظ تولید در سطوح کنونی به رغم عرضه مازاد در بازار تشدید شده است. اوپک در حال حاضر روزانه حدود 31 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

عربستان به دلیل کاهش بیش از 60 درصدی قیمت نفت از اواسط 2014 تاکنون با سقوط شدید درآمدهای خود مواجه شده است.

درآمدهای عمومی این کشور در سال 2015 به پایین‌ترین سطح از سال 200(زمانیکه قیمت نفت در نتیجه بحران مالی جهانی به شدت پایین آمده بود) رسیده است. به علاوه ریاض به دلیل مداخله نظامی در یمن از ماه مارس با فشار مالی شدیدی روبه‌رو است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا