عضو هیات علمی علامه طباطبایی:

خودروسازان برای افزایش کیفیت هزینه نمی‌کنند

خودروسازان برای افزایش کیفیت هزینه نمی‌کنند

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: خودروسازان از انجام هزینه‌های لازم برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی خودداری می‌کنند.

امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کیفیت یک کالا رابطه مستقیمی با هزینه صرف شده در فرایند تولید آن دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولاتشان هزینه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاری بودن بازار خودروی ایران است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: وقتی مصرف‌کنندگان ایرانی انتخابی جز خرید چند مدل خودروی داخلی ندارند خودروسازان نیز انگیزه‌ای برای صرف هزینه در راستای ارتقای کیفیت محصولاتشان پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: در این شرایط تعرفه واردات خودرو نیز بالاست و به همین دلیل خودروهای خارجی نمی‌توانند به رقیبی برای خودروهای داخلی تبدیل شده و انگیزه رقابت را در خودروسازان ایجاد کنند.

امینی با بیان اینکه از تولیدکنندگانی که فقط برای بازار داخلی کشور کالایی را تولید می‌کنند نباید انتظار کیفیت را داشت، تصریح کرد: هیچ کدام از خودروهای داخلی به بازارهای مطرح جهانی راه پیدا نکرده‌اند زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا