بلومبرگ:

اضافه شدن نفت ایران به بازار، امید به افزایش قیمت‌ها را کمرنگ کرده است

اضافه شدن نفت ایران به بازار، امید به افزایش قیمت‌ها را کمرنگ کرده است

در شرایطی که ایران در تدارک برای افزودن نفت تولیدی خود به بازار اشباع‌ شده کنونی است، نظرات سرمایه گذاران مبنی بر احیای قیمت نفت در سال آینده تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، این یک خبر خوب برای رانندگان در آمریکای شمالی است که در سال جاری از پایین‌ترین قیمت‌ بنزین در شش سال گذشته لذت بردند.

بهای نفت در تاریخ 21 سپتامبر به دلیل گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه تولید‌کنندگان نفت خاورمیانه گرفته تا آمریکا به دلیل جنگ بر سر سهم بازار، اشباع بازار جهانی را وخیم تر خواهند کرد، به پایین‌ترین سطح بیش از شش سال گذشته سقوط کرد.

یک مقام صنعت نفت ایران در ماه جاری اعلام کرد، ایران که انتظار می‌رود تحریم‌ها علیه آن در هفته اول ژانویه لغو شود، مشتریانی را برای افزایش تولید خود به دست آورده است.

قیمت بنزین در آمریکا در پی کاهش قیمت نفت پایین آمده و مصرف‌کنندگان پول بیشتری را برای خرید بنزین در تعطیلات دارند.

تام فینلون مدیر گروه تحلیل انرژی جوپیتر مستقر در فلوریدا می‌گوید: تمام دلایل نشان می‌دهد که باید چشم‌انداز منفی داشته باشیم. هرچه به پایان دسامبر نزدیک می‌شویم، توجهات به بازگشت نفت ایران به بازار و افزوده شدن به اشباع بازار بیشتر می‌شود.

نفت سبک آمریکا در تازه‌ترین معاملات در روز سه‌شنبه با 3.2 درصد کاهش 36 دلار و 14 سنت داد‌وستد شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران می‌گوید: اولویت ایران افزایش صادرات به سطوح قبل از تحریم‌ها است.

رکن‌الدین جوادی رییس شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: از آنجا که ایران قصد دارد در بحبوبه عدم همکاری اوپک عرضه نفت خود را افزایش دهد، احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت را پیش بینی می‌کند.

ایران قصد دارد ظرف یک هفته پس از لغو تحریمها صادرات خود را 500 هزار بشکه در روز و ظرف شش ماه پس از آن یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

جان کیلداف تحلیلگر یک صندوق بیمه ریسک در نیویورک که روی انرژی تمرکز دارد می‌گوید: عناصر اساسی وجود دارد که فشار کاهشی را در سال آینده روی بازار اعمال خواهد کرد. چشم‌انداز عرضه و تقاضا منفی است.

مدیران مالی پیش‌بینی‌های خود را در خصوص افزایش قیمت نفت برنت در این دوره کاهش داده‌اند.

جان کیلداف افزود: نیمه اول سال دشوار خواهد بود. فکر می‌کنم که باید به سطوح پایین‌تر و کمتر از 30 دلار در هر بشکه، زمانیکه فصل تعمیر پالایشگاه‌ها فرا می‌رسد فکر کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا