3 تاكتیك بازاریابی صرفه‌جویانه برای كسب‌و‌ كارهای كوچك

3 تاكتیك بازاریابی صرفه‌جویانه برای كسب‌و‌ كارهای كوچك

كسب‌و‌كارهای كوچك اغلب اوقات، به‌خصوص در مراحل اولیه با بودجه‌های كم و منابع محدود دست به گریبان هستند. در صورت عدم برخورداری ...

كسب‌و‌كارهای كوچك اغلب اوقات، به‌خصوص در مراحل اولیه با بودجه‌های كم و منابع محدود دست به گریبان هستند. در صورت عدم برخورداری از بودجه كافی و مناسب، بازاریابی بسیار سخت می‌شود.به‌هر‌حال، در ادامه به سه تاكتیك بازاریابی اشاره شده است كه در كسب‌و‌كار‌های كوچك برای پس‌انداز كردن و بیشترین بهره‌برداری از منابع موجود به كار می‌آید.


1-مسئولیت فرد ایجادكننده محتوا را افزایش دهید

استفاده از ابزار‌های بازاریابی نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد زیرا شما باید مدام روش انتقال پیام را با توجه به نیاز‌های مشتریان خود تغییر دهید. این مسئولیت معمولا به یك نفر در شركت‌تان سپرده می‌شود. مشكل این است كه چنین كسب‌و‌كار‌های كوچكی بیشتر وقت‌ها بودجه مناسب برای استخدام یك فرد حرفه‌ای در زمینه بازاریابی یا ایجاد محتوا را در اختیار ندارند.

به منظور پس‌انداز كردن پول، شما باید مسئولیت‌های ایجاد محتوا را به اعضای تیم جدید خود تعمیم بدهید.این كار به منظور استفاده از تجربه همه كارمندان شركت انجام می‌شود. وقتی چند نفر روی ایجاد محتوا كار می‌كنند، پیاده‌سازی یك چرخه بررسی محتوا اهمیت می‌یابد. به این ترتیب شما می‌توانید ضمن اجرای همین برنامه برای همه ابزار‌های بازاریابی موجود، از كیفیت بالا و همیشگی آن نیز مطمئن شوید. در اصل یك نفر پیش‌نویسی از نخستین نسخه‌های ابزار‌های بازاریابی شما را تهیه خواهد كرد و سپس شخص دیگری با مرور همه جزییات، بر پایه علایق خود به اجرای یكسری تغییرات می‌پردازد. شما همچنین به فردی برای تایید و ویرایش نهایی محتوای بازاریابی قبل از انتشار آن نیاز خواهید داشت. سرانجام، هدف‌تان باید افزودن یك فرد حرفه‌ای در حوزه بازاریابی به تیم خود در راستای مدیریت كل این روند باشد.


2-‌ از ابزار‌های بازاریابی موجود استفاده كنید

قبل از اقدام به اجرای یك پروژه بازاریابی جدید، نمونه كار‌های خود را به منظور مشاهده هر گونه ابزار با امكان تغییر كاربری بررسی كنید. این كار به معنای شروع مجدد هر پروژه از ابتدا نیست. در صورت در اختیار داشتن منبع خوبی از پروژه‌های قبلی، شما می‌توانید با كشف عناصر مفید و غیر‌مفید در گذشته، این اطلاعات را با پروژه‌های آتی در عرصه بازاریابی تركیب كنید. البته، باید مطمئن شوید كه آیا ابزار انتقال پیام‌تان هنوز می‌تواند تصویر درستی از كسب‌و‌كار شما را به مخاطب ارائه دهد؟


3-‌ با دقت راه‌حل‌های یك شخص ثالث را در حوزه بازاریابی برگزینید

همه راه‌حل‌های بازاریابی نمی‌توانند یا نباید به وسیله كارمندان شركت عرضه شوند. گهگاه سپردن مسئولیت‌های بازاریابی نظیر توزیع به یك فروشنده شخص ثالث باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در ادامه شما می‌توانید زمان بیشتری را به مدیریت خدمات ارائه داده شده به مشتری و دیگر امور روزمره در زمینه كسب‌و‌كار اختصاص دهید.

بازاریابی عنصری ضروری در مسیر توسعه كسب‌و‌كارتان به شمار می‌رود، بنابراین در صورت نیاز افرادی را به كمك بگیرید. برای بازاریابی حتما نیازی به صرف بودجه فراوان نیست اما باید از بازدهی خوب استراتژی‌ها و تاكتیك‌های به كار گرفته شده در رابطه با سرمایه‌گذاری در این عرصه اطمینان پیدا كنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا