رویترز: قیمت جهانی طلا کاهش یافت/پیش بینی کاهش نرخ به زیر هزار دلار

رویترز: قیمت جهانی طلا کاهش یافت/پیش بینی کاهش نرخ به زیر هزار دلار

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت جهانی طلا امروز(دوشنبه) کاهش یافت. بدلیل افت نقدینگی بازار در این هفته در نتیجه تعطیلی کریسمس و سال نو، کاهش شاخص های دلار و سهام نیز نتوانست تقاضای جهانی طلا را افزایش دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت های ابتدایی بامداد روز به وقت گرینویچ، در بازار لندن یک دهم درصد نسبت به جمعه گذشته کاهش یافت و به یک هزار و 74 دلار در هر اونس رسید. هر اونس نقره نیز در این بازار با نیم درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته، به قیمت 14.27 دلار معامله شد.
تغییرات قیمت طلا معمولا در خلاف جهت تغییرات شاخص های دلار و سهام است.
شاخص دلار که تغییرات دلار در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، امروز با دو دهم درصد افزایش به 120.5 رسید.
برخی بازارها از جمله استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی، امروز نیز تعطیل هستند. جمعه آینده نیز بسیاری از بازارهای جهان به دلیل سال نو میلادی تعطیل خواهند بود.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ به رویترز گفت: با توجه به تعطیلات کوتاه مدت در این هفته، فکر نمی کنم شاهد فعالیت زیادی در بازار باشیم.
وی افزود: در اوایل سال 2016، قیمت طلا باید کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا شاخص دلار در نیمه نخست سال میلادی آینده بالا باقی خواهد ماند. اندازه افزایش های نرخ بهره در آمریکا نیز روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت.
بسیاری از بازرگانان و تحلیلگران در گفت وگو با رویترز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال میلادی آینده به یک هزار دلار یا کمتر کاهش خواهد یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا